Evaluace v mateřských školách Zora Syslová 2. Systém autoevaluace nTen by měl stanovit: nKoho nebo co evaluovat nPodle jakých kriterií nJakými nástroji, prostředky, způsobem nKdy, jak často nKdo se na evaluaci bude podílet Oblasti autoevaluace n nPodmínky nProcesy – práce učitelek nVýsledky dětí (kompetence/očekávané výstupy) Evaluace by měla být: nSystematická – v jasně vymezených oblastech nProváděná pravidelně nPodle předem stanovených a přijatých kriterií nPředem stanovenými nástroji, prostředky, způsoby nS vědomím, že je základem rozhodování pro další plánování a jednání Tabulka Oblasti/podoblasti - cíle Kritéria Prostředky Kdy Kdo nPodmínky nKritéria vytvořená na základě požadavků RVP PV nKritéria v dotazníku INDI MŠ (školy v projektu podpory zdraví) nKaždodenní vyhodnoc ped. činnosti. nZpětná vazba TČ nProcesy nZnaky prožitkového učení nZnaky partnerské komunikace učitelky s dítětem nVyváženost řízených a spontánních činností nPodíl skupinové, individuální a frontální činnosti nZpůsob plánování MŠ nHodnocení TK nZáznamy o dětech nSebehodnocení uč. nKontrolní a hospitační činnost nVýsledky nSdružené ukazatele (SUKy) (školy v projektu podpory zdraví) nOčekávané výstupy oblastí RVP PV nebo kompetence (co dítě zpravidla dokáže na konci předškolního období) nHodnotící + evaluační zpráva nDotazník INDI MŠ včetně Dotazníku pro rodiče • Klíčové otázky nJaká je úroveň….. ve vaší škole nJak jste to zjistili? (způsob vlastního hodnocení – nástroje, kritéria, rozsah, frekvence….) nJak využíváte získané informace? (konkrétní přínos vlastního hodnocení pro školu – návrh, realizace a účinnost opatření) n od Jarky obrázek husy