Zora Syslová 1.Předmět předškolní pedagogiky, základní kategorie a pojmy 2.Výchova a vzdělávání 3.Proměny cílů předškolní výchovy a vzdělávání, alternativní a inovativní směry v předškolním vzdělávání, humanizace vzdělávání 4.Dítě jako subjekt vzdělávání, jeho potřeby, emoční vývoj 5.Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, děti ze sociálně znevýhodněného prostředí 6.Vzdělávání dětí do 3 let 7.Prostředí a jeho vliv na rozvoj - reflexní list 8.Heterogenní a homogenní skupiny 9.Předškolní pedagog, jeho kompetence (standard, kariérní řádu) - reflexní list 10.Komunikační dovednosti učitelky MŠ – vytváření sebepojetí 11.Profesní portfolio 1.Struktura PP2, požadavky na ukončení předmětu 2.Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání 3.Cíle a obsah vzdělávání (kompetence, vzdělávací oblasti, Bloomova taxonomie) 4.Individualizace (typy inteligencí), 5.Organizace vzdělávání dětí předškolního věku v ČR, organizační formy, 6.Konstruktivistické přístupy 7.Motivace 8.Metody práce s dětmi, učení 9.Podmínky vzdělávání 10.Dokumentace školy, odborné časopisy 11.Vlastní hodnocení školy 12.Návaznost předškolního a základního vzdělávání *Seminární práce na téma: „Komparace dvou odborných publikací“ *Kritéria pro hodnocení: *formální úprava podle požadavků na odborné práce, včetně pravopisu *porovnání přístupů, názorů, zdrojů apod. jednotlivých autorů ke zvolenému tématu (nikoli obsah jednotlivých publikací) *odevzdání seminární práce v elektronické podobě v termínu do 20. 5. 2017 *rozsah práce max. 5 normostran * *PP2S – recenze článku z odborného periodika *Zaznamenat pozorování učitelky do reflexního listu. *Zaznamenat postřehy z pozorování prostředí mateřské školy do reflexního listu.