14/3/16 Voj PdF MU 1 Jak dítě reaguje na různé situace a co se děje, když reaguje určitým způsobem. A. Vyžaduje svůj způsob hraní hry. B. Podřizuje se pokynům druhých, kteří prosazují svůj způsob hry. C. Dává materiální věci vrstevníkům, kdykoli je o to požádán. D. Jiná reakce. 1. Jaká jiná informace je relevantní? 2. Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3. Příklad situace 4. Jaké jsou příčiny a důsledky chování? 14/3/16 Voj PdF MU 2 A B C Spouštěč Projevy chování Následky A. Vyjadřuje obavy z toho, co si o něm/ní myslí ostatní. B. Vyjadřuje přesvědčení, že je nadřazen svým vrstevníkům. C. Jiná reakce 1. Jaká jiná informace je relevantní? 2. Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3. Příklad situace 4. Jaké jsou příčiny a důsledky chování? 14/3/16 Voj PdF MU 3 A B C Spouštěč Projevy chování Následk y A. Často se účastní soutěživých her (karty, biliár,atd.) s přáteli. B. Pomáhá přátelům s jejich úkoly a povinnostmi. C. Nepřátelské nebo verbálně agresivní chování vůči vrstevníkům, kteří se snaží skamarádit s jeho vlastními kamarády. D. Jiná reakce. 1. Jaká jiná informace je relevantní? 2. Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3. Příklad situace 4. Jaké jsou příčiny a důsledky chování? 14/3/16 Voj PdF MU 4 A B C Spouštěč Projevy chování Následky A. Časté případy hádek nebo prudkých výbuchů hněvu s vrstevníky. B. Dělá nevraživé poznámky o vrstevnících. C. Častá frekvence volání vrstevníků jménem. D. Jiná reakce. 1. Jaká jiná informace je relevantní? 2. Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3. Příklad situace 4. Jaké jsou příčiny a důsledky chování? 14/3/16 Voj PdF MU 5 A B C Spouštěč Projevy chování Následky A. Dává vrstevníkům časté rozkazy. B. Dělá mu potíže se přizpůsobit vedení jiných dětí. C. Jiná reakce. 1. Jaká jiná informace je relevantní? 2. Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3. Příklad situace 4. Jaké jsou příčiny a důsledky chování? 14/3/16 Voj PdF MU 6 A B C Spouštěč Projevy chování Následky A. Ignoruje pravidla stanovená vrstevníky doslovně nebo nepřímo. B. Zúčastňuje se skupinových aktivit, ale rychle toho zanechává. C. Častá frekvence imitace vrstevnického chování. D. Jiná reakce 1. Jaká jiná informace je relevantní? 2. Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3. Příklad situace 4. Jaké jsou příčiny a důsledky chování? 14/3/16 Voj PdF MU 7 A B C Spouštěč Projevy chování Následky A. Častá frekvence verbálně provokativního chování k vrstevníkům. B. Častá frekvence fyzické provokace vrstevníků. C. Častá frekvence ničení majetku vrstevníků. D. Jiná reakce. 1. Jaká jiná informace je relevantní? 2. Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3. Příklad situace 4. Jaké jsou příčiny a důsledky chování? 14/3/16 Voj PdF MU 8 A B C Spouštěč Projevy chování Následky A. Uklidňuje kamarády, kteří jsou v úzkých. B. Ignoruje snahy vrstevníků, kteří hledají jeho podporu a útěchu. C. Jiná reakce. 1. Jaká jiná informace je relevantní? 2. Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3. Příklad situace 4. Jaké jsou příčiny a důsledky chování? 14/3/16 Voj PdF MU 9 A B C Spouštěč Projevy chování Následky A. Používá racionální argumenty, aby přesvědčil vrstevníky. B. Užívá fyzického vyhrožování, aby ostatní k něčemu donutil. C. Jiná reakce. 1. Jaká jiná informace je relevantní? 2. Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 3. Příklad situace 4. Jaké jsou příčiny a důsledky chování? 14/3/16 Voj PdF MU 10 A B C Spouštěč Projevy chování Následky Specifická charakteristika dítěte v doméně vrstevnické sociální interakce 1. Funkční dovednosti a kompetence 2. Dysfunkční a nedoučené kompetence Konkretizace cílů pro intervenci Doporučené a) metody, b) formy - aktivity 14/3/16 Voj PdF MU 11 Navrhněte záznamový formulář pro diagnostiku  přehlednost  pohotovost  použitelnost Termín: následný seminář 14/3/16 Voj PdF MU 12