Možnosti základního vzdělávání žáků s MP · Základní škola · Základní škola nebo třída samostatně zřízená dle § 16 odst. 9 školského zákona · Základní škola speciální Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZŠ) Klíčové kompetence kompetence k učení kompetence k řešení problémů kompetence komunikativní kompetence sociální a personální kompetence občanské kompetence pracovní Vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk a literatura, Cizí jazyk, Další cizí jazyk) Matematika a její aplikace (Matematika a její aplikace) Informační a komunikační technologie (Informační a komunikační technologie) Člověk a jeho svět (Člověk a jeho svět) - ! pouze první stupeň ! Člověk a společnost (Dějepis, Výchova k občanství) - ! pouze druhý stupeň ! Člověk a příroda (Fyzika, Chemie, Přírodopis, Zeměpis) - ! pouze druhý stupeň ! Umění a kultura (Hudební výchova, Výtvarná výchova) Člověk a zdraví (Výchova ke zdraví, Tělesná výchova) Člověk a svět práce (Člověk a svět práce) Doplňující vzdělávací obory Dramatická výchova Etická výchova Filmová/audiovizuální výchova Taneční a pohybová výchova Průřezová témata Osobnostní a sociální výchova Výchova demokratického občana Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Multikulturní výchova Environmentální výchova Mediální výchova Žáci s potřebou podpůrných opatření U každé vzdělávací oblasti je uvedená minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření. Např.: · ČJL-3-1-01 plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti · ČJL-3-1-01p čte s porozuměním jednoduché texty První stupeň podpůrných opatření: · PLPP Druhý až pátý stupeň podpůrných opatření · IVP Na úrovni IVP je možné na doporučení ŠPZ (v případech stanovených Přílohou č. 1 vyhlášky č. 27/2016 Sb.) v rámci podpůrných opatření upravit očekávané výstupy stanovené ŠVP24, případně upravit vzdělávací obsah tak, aby byl zajištěn soulad mezi vzdělávacími požadavky a skutečnými možnostmi žáků a aby vzdělávání směřovalo k dosažení jejich osobního maxima. Systém péče o žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními ve škole V ŠVP škola stanoví: · pravidla a průběh tvorby, realizace a vyhodnocování PLPP; · pravidla a průběh tvorby, realizace a vyhodnocování IVP. V ŠVP může škola případně stanovit: · pravidla pro zapojení dalších subjektů do systému vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (zájmové organizace, vzdělávací instituce, sponzoři atd.); · zodpovědné osoby a jejich role v systému péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami; · specifikace provádění podpůrných opatření a úprav vzdělávacího procesu žáků se speciálními · vzdělávacími potřebami, jakými jsou například: dělení a spojování hodin, prodloužení základního · vzdělávání na 10 let, odlišná délka vyučovacích hodin; · učební osnovy předmětů speciálně pedagogické péče.