PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE – SEMINÁŘ 4 – JARO 2017 ZPĚTNÁ VAZBA K ÚKOLU Z PŘEDCHOZÍHO SEMINÁŘE 1. Jak ovlivňovala přítomnost kamer vyučovací hodinu a její aktéry? 2. Proč odborníci hodnotili vyučovací hodinu, kterou jste měli možnost sledovat, jednou hvězdičkou? 3. Učitel formuloval tento cíl vyučovací hodiny: Žáci zhodnotí a rozliší základní složky a prvky fyzicko-geografické sféry a rozpoznají na elementární úrovni vztahy a vazby mezi nimi. Žáci rozliší jednotlivé složky hydrosféry a její funkce v krajinné sféře a objasní základní jevy hydrogeografie, jako např. rozdělení zásob vody na Zemi, malý a velký oběh vody. Také se zamyslí nad efektivitou hospodaření s vodními zdroji. Byl tento cíl naplněn? Pokud ano, doložte důkazy o jeho naplnění. Pokud ne, rovněž své tvrzení podložte průkaznými argumenty. 4. Jaký je „standard“ běžné vyučovací hodiny v české škole? Jak probíhá? 5. „U neverbálních projevů mi přijde pozitivní jeho pohyb – přibližování a vzdalování od žáků – upoutá to jejich pozornost (něco se v hodině děje).“ 6. Jsou v hodině stanovena pravidla komunikace? Z čeho tak usuzujete? 7. Jaké otázky učitel klade? 8. Dává učitel studentům zpětnou vazbu na jejich odpovědi? 9. Jsou pro učitele odpovědi studentů důležité? Svůj názor zdůvodněte. TÉMATA VÝSTUPŮ V PEDAGOGICKÉ KOMUNIKACI 13. 3. Dovednost naslouchání a charakteristika aktivního naslouchání – 2 studenti 20. 3. Haptika v PK 20. 3. Gestika a mimika v PK 27. 3. Vizika v PK 27. 3. Kinezika v PK 3. 4. Genderové stereotypy v PK 3. 4. Facilitace v práci učitele 10. 4. Nenásilná komunikace 10. 4. Komunikace s osobami se sluchovým postižením 24. 4. Volitelné téma z PK – 2 studenti PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE – SEMINÁŘ 4 – JARO 2017 ZPĚTNÁ VAZBA K ÚKOLU Z PŘEDCHOZÍHO SEMINÁŘE 1. Jak ovlivňovala přítomnost kamer vyučovací hodinu a její aktéry? 2. Proč odborníci hodnotili vyučovací hodinu, kterou jste měli možnost sledovat, jednou hvězdičkou? 3. Učitel formuloval tento cíl vyučovací hodiny: Žáci zhodnotí a rozliší základní složky a prvky fyzicko-geografické sféry a rozpoznají na elementární úrovni vztahy a vazby mezi nimi. Žáci rozliší jednotlivé složky hydrosféry a její funkce v krajinné sféře a objasní základní jevy hydrogeografie, jako např. rozdělení zásob vody na Zemi, malý a velký oběh vody. Také se zamyslí nad efektivitou hospodaření s vodními zdroji. Byl tento cíl naplněn? Pokud ano, doložte důkazy o jeho naplnění. Pokud ne, rovněž své tvrzení podložte průkaznými argumenty. 4. Jaký je „standard“ běžné vyučovací hodiny v české škole? Jak probíhá? 5. „U neverbálních projevů mi přijde pozitivní jeho pohyb – přibližování a vzdalování od žáků – upoutá to jejich pozornost (něco se v hodině děje).“ 6. Jsou v hodině stanovena pravidla komunikace? Z čeho tak usuzujete? 7. Jaké otázky učitel klade? 8. Dává učitel studentům zpětnou vazbu na jejich odpovědi? 9. Jsou pro učitele odpovědi studentů důležité? Svůj názor zdůvodněte. TÉMATA VÝSTUPŮ V PEDAGOGICKÉ KOMUNIKACI 13. 3. Dovednost naslouchání a charakteristika aktivního naslouchání – 2 studenti 20. 3. Haptika v PK 20. 3. Gestika a mimika v PK 27. 3. Vizika v PK 27. 3. Kinezika v PK 3. 4. Genderové stereotypy v PK 3. 4. Facilitace v práci učitele 10. 4. Nenásilná komunikace 10. 4. Komunikace s osobami se sluchovým postižením 24. 4. Volitelné téma z PK – 2 studenti