1. Organizace veřejné správy. 2. Specifika organizací veřejné správy. 3. Řízení obcí. 4. Příspěvkové organizace. 5. Škola jako specifická organizace. 6. Management školy. 7. Co je to „Bílá kniha“? 8. Obsah kurikula. 9. Kurikulární dokumenty na úrovni státu a na úrovni školy. 10. Formální a neformální kurikulum. 11. Vysvětli pojem Kurikulum v pedagogice. 12. Co je Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR. 13. Jaká jsou opatření Dlouhodobého záměru pro léta 2015-2020 v oblasti kariérního růstu pedagogických pracovníků? 14. Vysvětli fungování školy jako systému. 15. Jak se ve školském managementu projevuje synergický efekt? 16. Plánovací otázky ve ŠM? 17. Vize v řízení školy. 18. Typy plánů ve ŠM a kritéria dobrého plánu. 19. S jakými vnějšími vlivy musí pracovat ŠM? 20. Jaké vnitřní vlivy působí ve škole? 21. Jaké nástrahy (pasti) mohou ovlivnit rozhodovací proces? 22. Jaké nebezpečí pro rozhodovací proces představuje past utopených nákladů? 23. Jaké nebezpečí pro rozhodovací proces představuje past status quo? 24. Jaké nebezpečí pro rozhodovací proces představuje past zakotvení? 25. Jaké nebezpečí pro rozhodovací proces představuje past potvrzujících informací? 26. Popiš funkce ředitele školy. 27. Jmenuj funkce v organizaci školy. 28. Popiš funkci třídního učitele. 29. Žákovská (studentská) samospráva. 30. Jak motivovat pracovníky z pozice ředitele školy, co naopak demotivuje? 31. Kontrola ve ŠM. 32. Vysvětli pojem „komunitní vzdělávání“. 33. Jaké jsou standardy kvality komunitní školy? 34. Co je to sociální inkluze v rámci komunitních škol? 35. Jak funguje dobrovolnictví v rámci komunitních škol? 36. Vysvětli pojem celoživotní učení v systému komunitních škol. 37. Co je to Liga komunitních škol? 38. Vysvětli pojem „otevřená škola“. 39. Jaké jsou cíle programu Škola podporující zdraví? 40. Základní principy – pilíře projektu Zdravá škola. 41. Vysvětli pojem „pohoda prostředí“. 42. Vysvětli pojem „zdravé učení“. 43. Vysvětli pojem „otevřené partnerství“.