UKÁZKA Písemný test z didaktiky mateřského jazyka a slohu Jméno a příjmení: Datum: Termín: 1. Opravte chyby. Prázdniny trávím velmi rád u babičky na Břeclavsku. „Kdyby jste tak kluci viděli, vyprávěl Honza, jak Čech chytal!“ Můj soused je hrozný lazar, neustále si na něco stěžuje. Všechny nabité vědomosti se snažil u skoušky z didaktiky, neboli teorie vyučován,í zúročit. Na lavičku jsme se báli posadit, protože byla scela viviklaná. Mladá žena, která čekala na zastávce Pod Skalou, četla noviny. V obchodním domě nabízeli slevněné žehlící prkna. Soukromě mě přiznal, že tomu vůbec nerozuměl. Lesy v severních Čechách byli v minulosti značně poškozeny průmyslovými exhalacemi. 2. Žáci měli za úkol vytvořit k přídavným jménům komparativ (2. stupeň). Kdo z nich splnil úkol správně? a) úzký – užší b) tuhý – tušší c) břitký – břitčí d) jednoduchý – jednodušší e) mělký – mělčí 3. Vyjmenujte typy pravopisných cvičení a pokuste se je seřadit podle stupně obtížnosti. a) d) b) e) c) f) další: 4. Vysvětlete na slově hlupák rozdíl mezi slovotvorným rozborem a stavbou slova. a) slovotvorný rozbor: b) stavba slova: 5. Uveďte příklady, na kterých žákům vysvětlíte, že věty v souvětí mohou být spojeny: a) spojkou podřadicí: b) spojkou souřadicí: c) vztažným zájmenem: d) vztažným příslovcem: