SPAMK_SAG4 Sociologie postižení a znevýhodnění SPAMP_SAG4 Sociologie postižení a znevýhodnění SPD4_SOCP Sociologie postižení Souhrn úkolů pro jaro 2018 Úkol 1 Dříve, než se pustíte do četby předepsaných textů a sledování filmů napište krátký text (cca 1 ns - 1800 znaků), ve kterém shrnete vaše názory a postoje k tématům postižení, znevýhodnění a normalita. Můžete využít následujících otázek: Co je to postižení? Co znevýhodnění? Co je to mainstreamová společnost? Kdo do ní patří? Kdo do ní nepatří? Co a kdo je normální? Svůj test odevzdejte do příslušné složky v odevzdávárně předmětu, a to do 26.2. 2018. Úkol 2 Vzpomeňte si na předepsanou četbu z první hodiny a napište krátkou reflexi (1 - 2 NS/1800 - 3600 znaků), ve které se zamyslíte nad tím, jak naše společnost přistupuje k lidem s handicapem a co je poselstvím videí a článků M. Vidury předepsaných pro druhou hodinu. Text odevzdejte do odevzdávárny nejpozději do 5.3.2018. Úkol 3 Podívejte se na následující dva díly pořadu Český žurnál, poté prosím diskutujte o filmu v diskusním fóru. Nejdříve do diskuse vložte příspěvek, ve kterém buď budete komentovat, co vás ve filmech překvapilo, pobouřilo nebo třeba s čím nesouhlasíte. Poté reagujte na příspěvky ostatních (každý alespoň 1x). Své dva vstupy do diskuse učiňte do 12.3. 2018. Úkol 4 Po přečtení textu „Nemoc bezmocných: Lehká mentální retardace“ napište jeho krátkou reflexi na 1 - 2 NS a vložte do odevzdávárny. Zhodnoťe především - co pro vás bylo nové, co překvapivé, s čím případně nesouhlasíte, přehodnotili jste nějaké své dřívější postoje či názory? Deadline pro odevzdání úkolu je 19.3. 2018 Úkol 5 Po shlédnutí filmu Všichni spolu a po prostudování materiálů k filmu na stránkách Jednoho světa diskutujte v diskusním fóru o tom, co vy sami si myslíte o tématu inkluze v českém školství. Je inkluze dobrým konceptem pro vzdělávání dětí? Kdo z ní může vytěžit, pro koho může být problematická? Změnil se váš názor shlédnutím filmu? Reagujte alespoň jednou na příspěvek někoho dalšího. Své dva vstupy do diskuse učiňte do 26.3. 2018.