OKRUHY KE ZKOUŠCE Z PEDAGOGICKÉ PSYCHOLOGIE 2017 1. Užití pedagogické psychologie v pedagogické praxi. 2. Pedagogická psychologie v systému věd. 3. Metodologie a metody pedagogické psychologie. 4. Vztah učení, vývoje a výchovy. 5. Psychologie učení, teorie učení v psychologických směrech a koncepcích. 6. Učení a paměť, druhy učení, zákony učení, transfer a interference. 5. Psychologie tvořivosti, psychologie inteligence, emoční inteligence. 6. Učební a kognitivní styl, kognitivní vývoj (Piaget). 7. Strukturování učiva, pojmové mapování, strategie učení. 8. Psychologie výchovy a její aktuální otázky, prostředky výchovy, odměna a trest, sebevýchova, typy výchovy. 9. Osobnost učitele, učitelský stres. 10. Učitelovo pojetí výuky, vyučovací styl učitele. 11. Psychosociální klima školní třídy a školy. 12. Osobnost žáka, poruchy učení a chování žáků, individuální přístup k žákům. 13. Zvládání školní zátěže. 14. Školní neúspěšnost. 15. Vývoj a výchova morálních postojů. (Kohlberg, Giliganová, Piaget). Literatura: Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha, Portál. Čáp, J., Mareš, J.(2001). Psychologie pro učitele. Praha, Portál. Čáp, J. (1993). Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum. Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál. Fontana, D. (2007). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.