(a) Slovesa růst, krátit se, prodloužit/prodlužovat potřebují pouze podmět k tomu, aby vytvořila smysluplnou větu. UVEĎTE PŘÍKLADY DALŠÍCH 4 SLOVES, KTERÝM STAČÍ PODMĚT, ABY VYTVOŘILA SMYSLUPLNOU VĚTU. (b) Např. slovesa koupit, pozorovat potřebují k vytvoření smysluplné věty podmět a předmět ve 4. pádě. UVEĎTE PŘÍKLADY DALŠÍCH ALESPOŇ 10 SLOVES, KTERÁ POTŘEBUJÍ PODMĚT A PŘEDMĚT VE 4. PÁDĚ. (c) Např. slovesa všímat si, dotknout se potřebují k vytvoření smysluplné věty podmět a předmět ve 2. pádě. UVEĎTE PŘÍKLADY DALŠÍCH ALESPOŇ 3 SLOVESA, KTERÁ POTŘEBUJÍ PODMĚT A PŘEDMĚT VE 2. PÁDĚ. (d) Uveďte příklady dalších sloves, která k tomu, aby vytvořila smysluplnou větu, potřebují podmět a předmět: – ve 3. pádě (např. pomáhat…) – alespoň 3 slovesa – v 7. pádě (např. házet, chlubit se…) – alespoň 4 slovesa – v předložkovém 6. pádě (např. vyprávět, přemýšlet…) – alespoň 3 slovesa (e) Např. slovesa pobývat, bydlet potřebují k vytvoření smysluplné věty podmět a příslovečné určení místa. UVEĎTE PŘÍKLADY DALŠÍCH ALESPOŇ 3 SLOVES, KTERÁ POTŘEBUJÍ PODMĚT A PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ MÍSTA (f) Uveďte příklady dalších sloves, která k tomu, aby vytvořila smysluplnou větu, potřebují podmět a příslovečné určení: – způsobu (např. vypadat) – směru – cíle (mířit) nebo východiska pohybu (vyjíždět)