Detailní vzor metodického listu (přípravy) Před samotnou aktivitou: TÉMA/ VOLBA METOD A PROSTŘEDKŮ Jakému tématu (činnosti) se budou účastníci věnovat? Proč je toto téma (činnost) (ne)významné, důležité (proč to děláme)? Jakým způsobem budou účastníci pracovat a proč? CÍLE AKTIVITY/ ČINNOSTI Co konkrétního se účastníci naučí (popř. čemu porozumí, co získají)? Jak účastníci mohou naložit s tím, co se naučí/získají, k čemu konkrétně jim to bude? ČAS NA PŘÍPRAVU/ ČAS NA AKTIVITU Jak dlouho se musím na aktivitu připravovat předem? Jak dlouho se musím připravovat na aktivitu na místě realizace? Jak dlouho trvá v ideálním případě samotná aktivita? CÍLOVÁ SKUPINA (VĚK) /POČET OSOB Proč jsem si vybral/a právě tuto cílovou skupinu pro realizaci aktivity? PROSTŘEDÍ Kde bude (může být) aktivita realizovaná a proč? POMŮCKY Jaké jsou třeba k realizaci činnosti pomůcky? PERSONÁLNÍ ZABEZPEČENÍ Kolik a jaké osoby v ideálním případě činnosti vede a proč? Realizace aktivity: DEN, MÍSTO A ČAS Kdy, kde a s jakou časovou dotací byla aktivita/ činnost realizována? MOTIVACE Jakým způsobem budete motivovat účastníky k tomu, aby se aktivity účastnili a byli dostatečně motivovaní k činnosti? POPIS AKTIVITY Jasně a podrobně popište krok po kroku realizaci samotné aktivity (jakoby to měl být recept na vaření a člověk, který nikdy nevařil se jej pokusí zrealizovat). Nezapomeňte udat i časový rozpis. HODNOCENÍ Jaké důkazy o tom, že se účastníci něčemu naučili, něco získali, můžeme získat? Jak zhodnotíte aktivitu/ činnost před účastníky? Jak byste je event. motivoval(a) na příště? MOŽNÉ VARIACE AKTIVITY/ ČINNOSTI Jaké jsou další varianty, obměny činnosti, kterou jste popsali výše? Po aktivitě: ZÁVĚR/ REFLEXE Popište také reakce cílové skupiny a i vlastní pocity, zhodnocení naplnění cílů kurzu (lekce apod.). Zhodnoťte vlastní realizaci aktivity/ činnosti na semináři: o Jaké byly tvé první dojmy a pocity z proběhlé aktivity? o Šlo všechno podle plánu? Pokud ne, proč ne? o Udělal(a) byste příště aktivitu na dané téma stejně? Pokud ne, co byste změnil(a)? o Byla aktivita/ činnost přínosná pro účastníky? Proč ano/ne? (Co si ze semináře účastníci odnesli?) Pro účastníky bylo obtížné .................................................. Pro Vás bylo nejvíce obtížné………………………………... Ze semináře se Vám nejvíce líbilo ….............................................. Po skončení aktivity/ činnosti Vám vrtá hlavou …................................... Další komentáře?? Prostor na fotodokumentaci: