Otázky Repetitorium 1. propojené téma Pedagogika otázka č. 15, Psychologie o.č. 3, SocPedA o. č. 13, SocPed B o. č. 24 Možné souvislosti: Zastřešující téma je inkluze. (Lze využít tematiku Kultury a sociálních věd z otázek Aspektů…) · v otázkách 15 a 24 je téma explicitně formulováno · k otázce 13 – se nabízí téma inkluze jako inherentní historických přístupů (sociální) pedagogiky (Korzak, Bosco, Štorch) – je vůbec sociální pedagogika možná bez konceptu inkluze? jak lze překročit od tématu inkluze ve škole k tématu inkluzivní společnosti, na základě četby vybraných autorů navrhněte příklad proinkluzivní výchovné koncepce · k otázce č. 3 – jinakost vyplývající z rozdílných typů osobností ____________________________ 2. propojené téma Pedagogika otázka č. 22, Psychologie o.č. 7, SocPedA o. č. 20-21, SocPed B o. č. 17 Možné souvislosti Zastřešující téma: Stáří a stárnutí (Lze využít problematiku sociální nerovnosti a sociálních bublin z otázek Aspektů…) · SocPA, SocPB jsou přímo o stáří · Psy je průřez ontogenetickými obdobími – je možné zaměřit na stáří · Etickou situaci postavte na problematice stáří a seniorů __________________ 3. propojené téma Pedagogika otázka č. 5, Psychologie o.č. 18, SocPedA o. č. 5, SocPed B o. č. 1 a 4 Možné souvislosti Zastřešující téma: Zkušenostně reflektivní učení a rozvoj osobnosti (Lze využít tematiku nastolování dynamické rovnováhy z otázek z Aspektů…) ___________________________ 4. propojené téma Pedagogika otázka č. 2, Psychologie o.č. 5, SocPedA o. č. 9, SocPed B o. č. 9 Možné souvislosti Zastřešující téma: Konstruktivismus ve vzdělávání (Je možné využít problematiku kategorizace z otázek Aspektů) · Ped - zaměřit se primárně na Bergera s Luckmannem · Psy – z teorií osobnosti se zaměřte na konstruktivistickou a případně ji komparujte s ostatními · SocPB – Sociální patologické jevy, problematika stanovení normy – jak se sociálně konstruuje norma, a tím také i patologie