OBLASTI PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ UVEDENÝCH V KATALOGU OBECNÉ: 1. Organizace výuky 2. Modifikace vyučovacích metod a forem 3. Intervence 4. Pomůcky 5. Úpravy obsahu vzdělávání 6. Hodnocení 7. Příprava na výuku 8. Podpora zdravotní a sociální 9. Práce s třídním kolektivem 10. Úprava prostředí ORGANIZAČNÍ PODMÍNKY VEDOUCÍ K NAPLNĚNÍ PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ: 1. Individuální vzdělávací plán 2. Plán pedagogické podpory (zpráva o poskytnuté pedagogické podpoře) 3. Případová konference 4. Krizový scénář 5. Uzpůsobení zkoušek při vstupu na střední školu a při jejím ukončování 6. Karta žáka PERSONÁLNÍ PODMÍNKY VEDOUCÍ K IMPLEMENTACI PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ: 1. Asistent pedagoga 2. Druhý učitel 3. Školní speciální pedagog 4. Školní psycholog 5. Koordinátor žákovského parlamentu 6. Komunikátor „škola – rodina“ 7. Sociální pedagog 8. Poradenský pracovník školského poradenského zařízení (SPC, PPP) 9. Přepisovatel mluveného slova 10. Instruktor prostorové orientace 11. Tlumočník českého znakového jazyka 12. Školní logoped Karty podpůrných opatření 1 Organizace výuky 1.1 úprava režimu výuky (časová a místní) 1.2 další pracovní místo pro žáka (ve třídě i mimo třídu) 1.4 úprava zasedacího pořádku 1.5 snížení počtu žáků ve třídě 1.6 vzdělávání v jiném než školním prostředí (domácí prostředí nebo jiné než školské zařízení) 1.7 mimoškolní pobyty a výcviky 2 Modifikace vyučovacích metod a forem 2.1 způsoby výuky adekvátní pedagogické situaci 2.2 individuální práce se žákem 2.3 strukturalizace výuky 2.4 kooperativní učení 2.5 metody aktivního učení 2.6 výuka respektující styly učení 2.7 podpora motivace žáka 2.8 prevence únavy a podpora koncentrace pozornosti 2.9 pravidelná kontrola pochopení osvojovaného učiva 3 Intervence 3.1 spolupráce rodiny a školy 3.2 rozvoj jazykových kompetencí 3.2.5 výuka českého znakového jazyka 3.2.6 jazyková podpora v češtině jako v druhém jazyce 3.3 intervenční techniky 3.4 intervence nad rámec běžné výuky 3.5 rozvoj specifických dovedností a poznávacích funkcí 3.5.1 posilování sluchové a zrakové percepce 3.5.5 zácvikové pobyty 3.6 nácvik sebeobslužných dovedností 3.7 nácvik sociálního chování 3.8 zvládání náročného chování 3.9 metodická intervence směrem k pedagogům ze strany ŠPZ a ŠPP 3.10 výuka prostřednictvím podporující a alternativní komunikace 4 Pomůcky 4.1 didaktické pomůcky 4.2 speciální didaktické pomůcky 4.3 kompenzační pomůcky, reedukační pomůcky 5 Úpravy obsahu vzdělávání 5.1 respektování specifik žáka 5.2 úprava rozsahu a obsahu učiva 5.3 rozložení učiva z důvodu těžkého deficitu 5.5 obohacování obsahu učiva 5.6 modifikace podávané informace 6 Hodnocení 6.1 individualizace hodnocení 6.2 podmínky a metody dlouhodobého sledování žáků 6.3 rozšířené formy hodnocení 6.4 posílení motivační funkce hodnocení 7 Příprava na výuku 7.1 jiné formy přípravy na vyučování 8 Podpora sociální a zdravotní 8.2 odlišné stravování 8.3 podávání medikace 8.4 spolupráce s externími poskytovateli služeb 9 Práce s třídním kolektivem 9.1 klima třídy 10 Úprava prostředí 10.1 úprava pracovního prostředí