EVROPSKÁ UNIE Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY Kurikulum založené na kompetencích ve vzdělávání učitelů: Zkušenosti z Finska Rethinking Curriculum and Assessment: Competence-Based Curriculum for Teacher Education at JAMK University of Applied Sciences, Finland (Workshop bude veden v anglickém jazyce, na požádání možnost zajižeštění překladu.) Na workshopu se mimo jiné dozvíte: • Jak vytvořit kurikulum založené na dovednostech • Jak napsat syllabus, cíle kurzu • Jakými strategiemi evaluovat kompetence Harri Keurulainen (Lic. Ed) od roku 1991 přednáší na School of Professional Teacher Education of Jyväskylä University of Applied Sciences ve Finsku. Během těchto patnácti let vedl program vzdělávání učitelů, kde zavedl kurikulum založené na kompetencích včetně jeho hodnotících mechanismů. Dále vytvořil institucionální rámec kultury hodnocení a procesu učení pro odborné a vysokoškolské vzdělávání. Během posledních dvaceti let se účastnil mnoha mezinárodních projektů a konferencí zaměřených na tvorbu a hodnocení kurikula. Jako lektor školil akademické pracovníky v České Republice, Litvě, Lotyšsku, Kosovu a Egyptě. You will learn how to: • Design competence-based curriculum • Develop a syllabus for a course, course description and its techniques • Monitor the quality of academic outcomes Harri Keurulainen (Lic.Ed.) has worked as a Principal Lecturer at the School of Professional Teacher Education of the Jyvaskyla University of Applied Sciences since 1991. During that time, he has been the Head of Teacher Education Programme for 15 years. In that position, he has developed competence-based curriculum, and criterion-referenced assessment culture as well as assessment for learning culture for Finnish teacher education and also for Finnish vocational education and higher education institutions. During the last twenty years, he has taken part in several international projects and conferences concerning curriculum development and assessment activities. He has also trained academics ofvocational schools and universities e.g. in the Czech Republic, Lithuania, Latvia, Kosovo and Egypt. MUNI JAMK University of Applied Sciences