TEORIE A PRAXE KURIKULA PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Zora Syslová, Hana Sedláčková 5. PROCES PROJEKTOVÁNÍ ¢1. Východiska projektování ¢2. Struktura projektu (TČ) VÝCHODISKA PROJEKTOVÁNÍ 1.Stanovíme problém (pedagogická diagnostika). 2.V souladu s vývojovými specifiky vycházíme ze zkušeností dětí, toho, co je zajímá, co se kolem nich děje (situační a prožitkové učení). 3.Poté vstupujeme do ŠVP integrovaných bloků, kde bychom měli mít již obsahy a cíle (alespoň kompetence) propojené. 4. ¢ Ukázka ŠVP 1. ¢ Obsah Kompetence Situace Vzd. potřeby ¢V rámci toho, co se mají dovědět o našem světě (obsah) se mají rozvíjet tak, aby se v něm také uplatnili, jako plnohodnotní občané a aby prožili šťastný život (cíle). INTEGROVÁNÍ TÉMATU A CÍLŮ DO VŠECH ČINNOSTÍ ¢ Paprskový diagram Přírodní Intrapersonální Interpersonální Tělesně kinestetická Hudební Prostorová Logicko matematická Verbální TÉMA TŘÍVRSTVÝ MODEL ¢ Obsah Kompetence DT DP DT DSp DSv Přírod ní Hudební Pohy bová Verbální Logicko-matematická Interpersonální Intapersonální Pros torová Situace Vzd. potřeby KONZISTENTNOST PROJEKTU ROZDÍLY V POJETÍ TÉMATU V MINULOSTI A DNES ¢Téma „Ježek“ C:\Users\Syslova\Pictures\smutny-jezek.jpg