Hledání zaměstnání z hlediska pracovníka 5 kroků hledání zaměstnání •výběr povolání •sběr informací o pracovních místech •výběr pracovního místa •příprava na získání zaměstnání •přihláška o zaměstnání • Vyberte si povolání •V souladu s Vašimi zájmy •Odpovídající: –Osobními typu –Vzdělání –Hodnotové orientaci ? •Jaké povolání jste si vybrali? •Podle čeho jste se rozhodovali? –Nejdůležitější kritérium? –Na co myslíte při hledání zaměstnání? –Co cítíte? –Co děláte? Co říkáte? –Co potřebujete k životu? –Na co slyšíte při hledání zaměstnání? – Sesbírejte informace o pracovních místech •Shromážděte a analyzujte všechny dostupné informace o aktuálních pracovních příležitostech Vašeho povolání. •Zdroje: –Internet –přátelé a příbuzní –osobní kontakty v podnicích –úřady –inzeráty – Zaměřte se na následující informace •Podmínky zaměstnání •Informace o organizace –Historie, úspěchy, kultura organizace, společenskozodpovědné chování –Rozhovory se zaměstnanci –Pracovní prostředí –Ekonomické ukazatele – Při výběru organizace a konkrétního pracovního místa zvažujte •Otázky týkající se práce: –chci tvrdě pracovat? –chci pracovat jako vedoucí či podřízený? –chci pracovat sám, v malém nebo velkém kolektivu? –chci pracovat nárazově nebo pozvolna a rovnoměrně? –je důležitá vzdálenost pracoviště od bydliště? –kolik chci peněz? –chci pracovat na jednom místě nebo cestovat? •Otázky týkající se zaměstnavatele: –preferuji určitou velikost podniku nebo organizace? –jaký preferuji sektor (nezisková, státní organizace, soukromá)? –v jaké organizaci chci pracovat? –má organizace perspektivu? –poskytuje mi prostor pro můj vlastní rozvoj? • Úkol •Vybrané povolání? •Představení vybrané organizace •Informace o organizaci •Zdroje, které jste využili •O jaké místo byste se v organizaci ucházeli •SWOT analýza vybraného pracovního místa –Silné a slabé stránky –Příležitosti a hrozby –Na základě nichž byste rozhodovali o případném nástupu Podle hledání informací rozeznáváme: •maximalisté – využití maximálního počtu nabídek a účastní se maxima pohovorů •smířlivý – přijímají první nabídku a myslí si, že ostatní bývají stejné •uvážlivý – hromadí informace a nabídky, dokud nedostanou nejlepší •