Okruh otázek ke zkoušce z Didaktiky HV 1. Kurikulární dokumenty – RVP, ŠVP 2. Základní pojmy z didaktiky HV 2.1. Charakteristika a pojetí předmětu HV 2.1.1. Hudebněvýchovné činnosti 2.1.2. Klasifikace hudebních schopností 2.1.3. Didaktické zásady v HV 2.1.4. Vyučovací metody, didaktické prostředky 3. Organizace učebního procesu v hudební výchově 3.1. Organizace hodiny HV – časové rozčlenění 3.2. Hodnocení a klasifikace 3.3. Tematické plány na ZŠ a SŠ 3.4. Osobnost učitele HV 4. Hlasová výchova – vokální činnosti 4.1. Složky hlasové výchovy, deklamace textu 4.2. Nácvik jednohlasé a vícehlasé písně – metodický postup 5. Rytmická a rytmicko-pohybová výchova 5.1. Základní prvky rytmických činností 5.2. Rozvoj rytmického cítění, práce s říkadlem 5.3. Rytmické slabiky a fonogestika, hodnoty not a pomlk, rytmická výchova 6. Instrumentální činnosti 6.1. Orffův instrumentář 6.2. Zásady správného nácviku instrumentálních doprovodů 6.3. Rytmické doprovody 6.4. Melodické doprovody 7. Hudebně-pohybová výchova 7.1. Oblast pohybové výchovy 7.2. Oblast taneční výchovy 8. Intonační výcvik 8.1. Rozvoj intonačních dovedností 8.2. Intonační metody 9. Poslechové činnosti: 9.1. Cíle poslechu hudby 9.2. Výrazové prostředky hudby 9.3. Rozdělení poslechu 9.4. Metodický postup poslechu Literatura: Informační systém – studijní materiály (zpracovala Mgr. Daniela Taylor, Ph.D.) BLAŽKOVÁ, O. – LIŠKOVÁ, Y. Metodika výuky hudební výchovy na 2. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe – náměty pro začínající učitele. Ostrava, 2010. HAVELKOVÁ, K. – CHLÁDKOVÁ, B. Didaktika hudební výchovy 1. Brno, MU 1994. KNOPOVÁ, B. Hudebně pohybová výchova v 1. – 5. ročníku ZŠ. Brno,: MU 1993. KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha, 2000. LASEVIČOVÁ, J. Didaktika hudební výchovy. Ostrava, 1996. SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na 2. stupni ZŠ. Praha, 1979. SYNEK, J. Didaktika hudební výchovy I. Olomouc, 2004.