Milé studentky, milí studenti, dělejte vše pro zdravého ducha a těla! Povzbuďte všechny, kteří propadají smutkům. Nabídněte svoji pomoc těm, kteří to potřebují! Role učitele v sobě nese nejen přenašeče informací, ale i pomocníky a motivátory v těžkých chvílích! Jste tedy pro tuto situaci jako stvořeni  A berte ji jako výzvu k novým myšlenkám, k času sami pro sebe a své blízké. Situaci zvládneme jistě všichni ve zdraví, budeme-li se chovat odpovědně. Abyste jen pořád nemuseli sledovat xxx/koronavirus, připravili jsme pro vás ducha pozvedávající aktivity díky kterým též zaslouženě splníte podmínky k zápočtu i v této, řekněme speciální, situaci . Tímto dopisem se ovšem ruší veškeré požadavky k zápočtu, které jsme Vám zadali na začátku semestru. Ty není možné v tomto provizorním režimu řádně splnit. Zakazujeme vám tedy až do odvolání chodit do školy, pracovat na portfoliu a nedejbože jestli někoho načapeme v galerii!  Z nabízených 4 úkolů si vyberte libovolné 3, které splníte. Ti z Vás, kteří již začali pracovat a konzultovat jsou ve výhodě, protože udělali něco krásného pro sebe. Pochvalte se. My vás též chválíme. Aktivní studetky pančelky Milady, které již odevzdaly portfolio si vyberou 1 z nabízených úkolů, který splní. Pro skupinový pocit, možnost konzultace a sdílení průběžných výsledků, pro prevenci pocitů osamocení, pro inspiraci a možnost zapojit i další zájemce uměnožroutů,jsme vytvořili FB skupinu. Zde se tedy, prosím, přihlaste a slastně sosejte: FB! https://www.facebook.com/groups/566068860671114/ Zde jsou pak konkrétní 4 úkoly, z nichž si vyberete 3 k zápočtu: 1. Prozkoumejte prezentaci s pěti českými umělci https://is.muni.cz/auth/el/ped/jaro2020/IVVp03/um/1_prezentace_na_dopleni/ Ta na Vás zaútočí otázky a úkoly, které sami dohledáte a doplníte a vepíšete přímo do prezentace. Vašimi názory odpovědmi vylepšené prezentace odevzdejte do 30.3. 2. Vytvořte krátký animovaný film na téma: Preventivní opatření s využitím Aplikace Stop Motion Studio. Animovaný film svépomocí ozvučte pomocí mikrofonu v aplikaci. Využít můžete libovolné techniky (plošková, kreslená, loutková animace, či pixilace –tzn. animace lidí, věcí). Váš film by měl obsahovat alespoň tři scény, min. délka filmu je 30 sekund. Video vyexportujte (choose export - HD - 1080p) a odevzdejte do 15.4. (tzn. minimálně pořídíte 30 x 12 snímků). Videotutorial k Stopmotion App zde: https://www.youtube.com/watch?v=bVL0Cm1HyIA. Více o tom jak animaci používat ve výuce a na koho z umělců se podívat, najdete zde: https://www.ped.muni.cz/kvv/archiv/content_cz/animacesimon.pdf (k animaci a pixilaci od strany 9) 3. A) Podívejte se na libovolné 3 filmy z nabízeného výběru a napište na ně krátkou a údernou osobní recenzi (5-6 vět, co vás zaujalo a proč, a jak by mohly být využity ve výtvarně pedagogické praxi) Filmy: Basguiat Pollock Banksy – Exit through the gift shop Egon Schiele Camille Claudel Frida Na tělo – Jindřich Štreit S láskou Vincent Guest of Cindy Sherman Marina Abramovic – The Artist Is Present Zvětšenina (fotografie, detail) The Hand – Jiří Trnka (animace) Nikdy neodvracej zrak – Gerhard Richter Eduard Ovčáček – archiv ČT (lettrismus, geometrie) Stanislav Kolíbal – archiv ČT (monochrom, objekt) Vendula Chalánková – archiv ČT (obrazy, koláže, animované filmy) B) Vyberte si 1 konkrétní dílo představené ve filmu (v libovolném ze 3 nabízených filmů) a to přetransformujte jako aktivitu do hodiny pro žáky do své výtvarné praxe (pro jakou je to třídu a počet dětí, jak by vypadala motivace, jaké jsou potřeba pomůcky, materiály, postup, časová náročnost, jak by vypadala reflexe této aktivity. Tuto aktivitu realizujte v domácích podmínkách, popište a nafoťte) 3 minirecenze a aktivitu odevzdejte (ve wordu, powerpointu, či pdf) do 15.5. 4. Z pohodlí domova navštivte muzea na celém světě. Na této stránce https://hellogiggles.com/news/museumswith-virtual-tours/ jich naleznete 12! Např. British Museum, London, Guggenheim Museum, New York, National Gallery of Art, Washington, D.C., Van Gogh Museum, Amsterdam… Projděte si alespoň 3 muzea a najděte v nich jedno dílo, které byste chtěli mít doma. Dílo vyfoťte ho v instalaci na obrazovce – viz. obr. (pomocí funkce printscreen – stisknutím fn+ Prt sc) a v krátkém komentáři zdůvodněte, proč byste ho chtěli mít doma. Taky uveďte za kolik peněz byste ho byli ochotni koupit, pokuste se zjistit kdo je jeho autorem, jak se dílo jmenuje a kdy vzniklo. Obrázek s komentářem odevzdejte ve Wordu do 30.5. Úkoly prosím průběžně odevzdejte do odevzdávány předmětu Umění a Tvorba 2, do určené složky ke konkrétnému úkolu (např. 1_ prezentace_vyplnene, …) Práce vyhodnotíme průběžně, poslední z nich do 30.5. Na ty, které by snad nevyhověly k zápočtu, upozorníme a vyzveme vás k dotvoření do 10.6. Zápočty musí být zapsány do 20.6. Přejeme vám co nejradostnější a tvořivé chvíle a současně klid v duši Myslíme na vás Marta, Jana, Míla, Jitka a Šimon