Ondřej navštěvuje 5. ročník základní školy v Brně. Na svůj věk je menšího vzrůstu a nižší váhy. Ondřejův vztah ke škole je obecně negativní, škola ho nebaví. Prospěchem se řadí mezi průměrné až podprůměrné žáky ve třídě, pokud však vynaloží úsilí, jeho výsledky se značně vylepší. Největším Ondřejově problémem jsou jeho agresivní projevy, jak slovní, tak i fyzické a výbuchy zlosti vůči sobě a svému okolí. Ondřej verbálně i fyzicky provokuje své spolužáky za účelem konfliktu a obecně se vyjadřuje velmi vulgární a urážlivě vůči spolužákům i učitelům. Sám se nechá snadno vyprovokovat a neváhá spolužáky fyzicky napadnout. V hodinách Ondřej často ignoruje pokyny vyučujícího, pokud nad ním není stálý dohled tak práci neplní a místo toho vyrušuje své okolí a snaží se vyprovokovat spolužáky kolem sebe vulgárními posunky a gesty. V případě negativního hodnocení (známky, upozornění od učitele) reaguje Ondřej velmi rozzlobeně, je rozrušený a nerozumí proč má špatný výsledek – i navzdory předchozím upozorněním či vědomému neplnění zadané práce. Ondřej nemá problém s nošením všech pomůcek do hodiny, v případě afektu je však zvykne házet z lavice na zem či jinak ničit (láme pera a tužky, trhá sešity). Ve chvílích, kdy má Ondřej dobrou náladu je velmi snaživý, dbá o to, aby měl zápisky zapsány krasopisně a aby měl na lavici a v lavici pořádek a pěkně obalené sešity a knihy. V zlosti si však celou svou předchozí námahu zničí. Ondrej lépe zvládá samostatnou práci v oddělené místnosti pod vedením asistenta, ve skupině zvykne být nesoustředěný, provokuje ostatní a odmítá spolupracovat, a to i v případě, že by se měly provádět jeho nápady. Kvůli svým projevem ve škole a doma byl Ondřej přijat na internátní pobyt SVP v Brně. Po incidentech (fyzické konflikty, plivání po ostatních klientech) souhlasil s prodlouženým pobytem. Ondrej si své problémy a projevy uvědomuje, snaží se je však odůvodnit konáním ostatních (ale on si to začal, nebyla to moje vina, provokoval mě ...), nemá na své chování nadhled. Ondřej se nechá velmi snadno rozrušit a vyprovokovat, je velmi vztahovačný a většinu interakcí dokáže obrátit na konflikt. Pokud je však v dobré náladě je to velmi snaživý chlapec, má rád sporty a velmi pěkně a rád kreslí. Nemyslí si, že do SVP patří, domnívá se, že se kvůli pobytu začne chovat ještě hůř, co si myslí i jeho matka.