Milé studentky, milí studenti, v rámci alternativního plnění praxe jsou níže stručně představeny různé případy dětí/žáků/osob s NKS. Vyberte si, abyste v celkovém součtu zpracovali a vložili do odevzdávárny tři. Úkol: - nastudujte si klinický obraz; - navrhněte vhodné zařazení (v případě dítěte) do školského zařízení (jaký typ a z jakého důvodu), popř. zda je vhodný stávající stav či co je třeba, aby bylo zajištěno v daném zařízení, aby prostředí bylo odpovídající; - popište pravděpodobnou prognózu (pozitiva, předpokládané potíže, směr dalšího vzdělávání, péče s ohledem na další odborníky apod.); - uveďte, kdo by se měl podílet na komplexní péči; - navrhněte vhodná podpůrná opatření ve vzdělávání/plán podpory; - navrhněte další opatření pro zvyšování kvality života v různých prostředích. - vytvořte záznamový arch pro orientační diagnostiku dítěte – v oblasti hrubé motoriky, jemné motoriky, grafomotoriky, komunikačních schopností, sluchové a zrakové percepce, sociálních dovedností, hygienických návyků a sebeobsluhy. 1 7leté dítě dyslalia multiplex syndrom ADHD 2 žák mladšího školního věku lehké mentální postižení 3 žák 8. ročníku ZŠ balbuties rotacizmus bohemicus 4 žák 1. ročníku ZŠ těžké zrakové postižení dyslalia multiplex 5 dítě ve věku 2,5 roku mozková obrna vývoj řeči ve stadiu jednoslovných vět hypersalivace