Kazuistika 1 Dítě, chlapec, rok narození 2009, diagnóza mozková obrna, diparetická forma, intelekt v normě, školní docházka do běžné třídy ZŠ, učivo zvládá, možnost využívání PC. Úkol: - navrhněte opatření související s přechodem na druhý stupeň základní školy; - uveďte specifika v procesu učení, která se pojí s diagnózou mozková obrna; - uveďte možnosti využití multismyslového přístupu ve vyučování. Kazuistika 2 Dívka, rok narození 2014, Spinální svalová atrofie, intelekt v normě, pohyb částečně samostatně, nutná opora – madla, dopomoc další osoby, využívá mechanický vozík, na krátké vzdálenosti zvládá obsluhu samostatně. Přechod do základního vzdělávání. Úkol: - navrhněte opatření související s rozvojem samostatnosti a zejména zachování/ držení; motorických funkcí v době vyučování (podpora a rozvoj motoriky – předměty, přestávky). Užitečné informace naleznete například zde: www.dumrodin.cz Kazuistika 3 Chlapec, rok narození 2009, diagnóza diabetes (juvenilní), aplikace inzulinu (využívá inzulinové pumpy, přechod na užívání podkožního chipu)- Úkol: - jaká opatření by měla přijmout škola; - jaké informace učitel potřebuje znát od zákonných zástupců. Užitečné informace naleznete například zde: https://www.fnkv.cz/soubory/169/dite_s_diabetem_ve_skole.pdf http://www.diabetickaasociace.cz/