OKRUHY KE ZKOUŠCE LOGOPEDICKÁ A SURDOPEDICKÁ INTERVENCE U DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU – část logopedická 1. Základní atributy jazyka a řeči. Verbální komunikace, nonverbální komunikace, současné aspekty ontogeneze řeči a jazykových schopností. 2. Charakteristika jazykových rovin (lexikálně-sémantická, morfologicko-syntaktická, foneticko-fonologická, pragmatická). 3. Anatomie a fyziologie mluvních orgánů. 4. Kategorie dětí s identifikovatelným a potenciálně identifikovatelným rizikem ve vývoji řeči a jazykových schopností. 5. Narušený vývoj řeči – klasifikace, charakteristika. 6. Diagnostika vývoje řeči a jazykových schopností u dětí předškolního věku. 7. Dítě s opožděným vývojem řeči – charakteristika OVŘ, diagnostické možnosti, logopedická intervence. 8. Dítě se specificky narušeným vývojem řeči – charakteristika specificky narušeného vývoje řeči, logopedická intervence. 9. Dítě s dyslalií – současné pohledy na problematiku dyslalie, klasifikace dyslalie z fonetického a fonologického hlediska, logopedická intervence. 10. Dítě s poruchou zvuku řeči – huhňavostí, palatolalií. 11. Orofaciální rozštěpy - etiologie, klasifikace. Interdisciplinární péče u dětí s orofaciálními rozštěpy. 12. (S)elektivní mutismus – vymezení, charakteristika, logopedická intervence. 13. Možnosti rozvoje komunikačních schopností u dětí předškolního věku.