Verbální a neverbální komunikace v práci učitele Pracovní list_2 Zpracujte úkoly v oddílech 1.- 2., vyplněný list vložte do odevzdávárny nejpozději do 5. 5. 2020. Název souboru: příjmení_PL1 1. Verbální komunikace Verbální komunikace je sdělování informací prostřednictvím slov. Řeč je nejdůležitějším dorozumívacím prostředkem. Jaké požadavky klade na učitele: a) b) c) Pro kvalitní projev je důležité: 1. 2. Jaké jsou charakteristické vlastnosti hlasu: a) b) c) Proč jsou důležité následující aspekty řeči: · Rytmus · Dynamika · Intonace · Tempo · Pauza 2. Prostorové rozmístění účastníků pedagogické komunikace - vzdálenost mezi lidmi pozitivně nebo negativně ovlivňuje komunikaci; - ve třídě existují místa, jimž U věnuje více pozornosti než ostatním – tzv. akční zóna učitele = interakce mezi U a Ž bývá častější. Kde je akční zóna při tradičním uspořádání učebny? ……………………………………. Jaká komunikace se odehrává v jednotlivých komunikačních zónách při komunikaci ve třídě: · první zóna (do 3,7 m) – · druhá zóna (3,7 - 7,6 m) – · třetí zóna (nad 7,6 m) Jaké funkce má neverbální komunikace: a) b) c) d) e) Požadavky na ukončení předmětu Pedagogická komunikace pro kombinované studium_jaro2020 a) Docházka: 27. 3. 2020. b) Vypracování pracovních listů (pracovní list 1. a pracovní list 2., najdete ve studijních materiálech). Vypracované vložíte do odevzdávárny v isu. c) Natočení videa (videovýklad): délka – minimálně 5 minut - maximálně 8 minut.Téma - výklad libovolného pojmu z pedagogické komunikace. Pomůcky – cokoliv, ale musíte být vidět VY, ne tabule bez Vás 😊, seznam pojmů/témat najdete ve studijních materiálech. d) Sebereflexe videa – písemně. Nápověda v podobě reflektivních otázek bude umístěna ve studijních materiálech. e) Vložení videa do odevzdávárny do 1. 4. 2020. Využijte své znalosti o verbální a neverbální komunikaci při zpracování videovýkladu.