Studijní literatura Cangelosi, J., S. Strategie řízení třídy – Jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál, 1994. Fontana, D. (2003). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál. Pasch, M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. Doporučená literatura Auger, M. T., Boucharlat Ch.(2005). Učitel a problémový žák. Praha: Portál. Bendl, S. (2004). Jak předcházet nekázni aneb Kázeňské prostředky. Praha: ISV nakladatelství. Bendl, S. (2004). Kázeňské problémy ve škole. Praha: TRITON. Bendl, S. (2004). Neukázněný žák – Cesta institucionální pomoci. Praha: ISV nakladatelství. Bendl, S. (2001). Školní kázeň. Praha: ISV nakladatelství. Bendl, S. (2005). Ukázněná třída aneb Kázeňské minimum pro učitele. Praha: TRITON. Čapek, R. (2008). Odměny a tresty ve školní praxi. Praha: Grada. Kopřiva, P., J. Nováčková, D. Nevolová T. Kopřivová. (2008). Respektovat a být respektován. Bystřice pod Hostýnem: P. Kopřiva - Spirála. Kyriacou, CH. (2005). Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. Kolář, M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál. Tesařová, M. (2016). Jak na žáky: zvládání náročných situací ve třídě. Praha: Portál. Svoboda, J. & Jochmannová, L. (2015). Krizové situace výchovy a výuky. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton. Zadání portfoliového úkolu: 1. krok: • Na základě svých zkušeností popište nevhodné/problémové chování žáka/žáků – aktéry, průběh, podmínky … co se stalo? 2. krok: • Analyzujte možné příčiny takového jednání… proč se to stalo? 3. krok: • Navrhněte Váš způsob řešení a zdůvodněte s oporou o teoretická východiska. Srovnejte s řešením, které jste zažil/a jako žák/yně/student/ka… jak lze situaci řešit? Seznamte se s metodickými pokyny MŠMT. Do 30. března 2020