Michaela Filipová, Tatiana Lazarová, Dominika Petrgálová Studijní obor: N-SOVC Ročník: 1. Předmět: Interkulturní kompetence sociálního pedagoga 8. 2. 2010 }Cíl: seznámit cílovou skupinu formou hry s tématikou předsudků a stereotypů }Cílová skupina: žáci 7. třídy ZŠ Merhautova (11 dětí) }Motivace: žáci se stávají novináři, kteří se účastní konference zaměřené na problematiku předsudků a stereotypů a na závěr vytváří z této konference „reportáž“ na titulní stránku svých novin }Časová náročnost: 3 hodiny }Použité pomůcky: diktafony, dataprojektor, flipchart, papíry, výtvarné potřeby, kartičky s rolemi, noviny } } 1.Uvítání a icebrakerové aktivity 2.Brainstorming, filmové spoty 3.Hlavní aktivita „Krok vpřed“ 4.Přestávka na občerstvení 5.Krátký energizer 6.Ohniskové skupiny 7.Závěrečná aktivita „Vytvoření novin“ 8. 20944_315194530263_545400263_4032360_4264853_n.jpg 20944_315194590263_545400263_4032362_2911021_n.jpg Doba trvání: cca 20 min }Cíl: uvést žáky prostřednictvím jejich nápadů a následných příkladů - ukázek filmových spotů do problematiky }Doba trvání: cca 30 min }Nápady dětí: nespravedlnost, násilí, rvačka, } 20944_315210545263_545400263_4032430_660901_n.jpg }Stejná startovní pozice… }…Rozdílná rozmístění v „cíli“ IMG_0021.JPG IMG_0022.JPG Cíl: umožnit žákům náhled na nerovné příležitosti ve společnosti a možné důsledky příslušnosti k sociálním/kulturním menšinám, podpořit empatii Doba trvání: cca 60 min IMG_0027.JPG }Příběh českého chlapce }Příběh vietnamské dívky IMG_0029.JPG IMG_0028.JPG Cíl: umožnit žákům uvědomit si, do jaké míry může pohlaví/etnický původ ovlivnit možnosti člověka, pracovat s vlastními předsudky Doba trvání: cca 30 min IMG_0034.JPG IMG_0035.JPG IMG_0043.JPG Cíl: Vytvořit titulní stranu budoucích novin shrnující výukovou lekci Doba trvání: cca 30 min