\ Globální vzdělávání v přípravě učitele Pedagogická fakulta, jaro 2021 Cíle kurzu: 1) porozumím principům a hodnotám, na kterých globální vzdělávání staví a seznámím se s příklady témat, kterými se zabývá Í2) na modelových lekcích a aktivitách zažiji, jak může globální vzdělávání vypadat v praxiV" "Ní^ 3) získám přehled o metodách výuky, které umožňují a podporují aktivní učení a_kritické myšlení ' *f\ )C 4) získám inspiraci a podporu vtom, jak pracovat s kontroverzními tématy >^ 5) získám zkušenost a podporu v plánování vlastních vzdělávacích lekcí či programů^C^ Q \^/ 6) budu průběžně reflektovat vlastní pohled na vzdělávání a zkušenost s pedagogickou praxí moje cfl e: Porozumět globálním tématům a př edat informace svým budoucím žákům jláznit se a něco užitečného se naučit, or something like that id k :shrug; Poznat metody učení i v jiných zemích Pozvednout své znalosti o globálním rozvojovém vzděláváni'. Které bych následně aplikoval ve výuce i- pozvednuti gladiátorské ligy Skol na vlastní národní studentskou ligu.:-) rozvíjení kritického my!lení u studentu, které byv á čas to opomíjeno pochopit co globální rozv oj ve vzd éláv ání znamená, mám o tom asi úplné jinou představu, než co to asi opravdu je co můžu udělat aby se cíle naplnily: Dodržovat docházku dávat pozor v hodinách Naslouchat, zapojovat se, participovat. Pochopeni toho, jak vysvětlit dětem problémy třetího světa a přiblížit jim tamější situaci DIAMANT VZDĚLÁVÁNÍ vést studenty k toleranci a demokracii připravovat studenty na nejistotu a měnící se svět zajistit, aby studenty učeni bavilo, nabízelo dostatek smysluplných podnětů včetně cílené zpětné vazby podporovat vnitřní motivaci k učení - naučit studenty se učit vést studenty k odpovědnosti za vlastní vzdělání rozvíjet dovednosti, které studentům umožní aktivně se podílet a ovlivňovat dění ve svém okolí i ve světě rozvinout u studentů schopnost kriticky myslet, argumentovat a rozhodovat se zajistit, aby se studenti cítili dobře a bezpečně, zažívali prostředí vzájemné důvěry a podpory modrá skupina připravit studenty na další studium a pracovní uplatnění rozvíjet dovednosti, které studentům umožní uplatnit svůj potenciál a najít své místové společnosti pomoci studentům naučit se více o sobě, vztahu k ostatním lidem a ke světu rozvinout u studentů schopnost kritic ky myslet, argumentovat a rozhodovat se rozvíjet dovednosti, které studentům umožní uplatnit svůj potenciál a najit své místové společnosti vést studenty k odpovědnost] za vlastní vzdělání podporovat vnitřní motivaci k učení - naučit studenty se učit rozvíjet dovednosti, které studentům umožní aktivně se podílet a ovlivňovat děn í ve svém okolí i ve světě připravit studenty na další studium a pracovní uplatnění vést studenty k toleranci a demokracii zajistit, aby studenty učení bavilo, nabízelo dostatek smysluplných podnětů včetně cílené zpětné vazby zajistit, aby se studenti cítili dobře a bezpečně, zažívali prostředí vzáj emné důvěry a podpory pomoci studentům naučit se vf« o ioljě. vztahu k ostatním lidem a ke světu Strana zelených DIAMANT VZDĚLÁVÁN DIAMANT VZDĚLÁVÁNÍ vést studenty k odpovědností za vlastní vzdělání podporovat vnitřní motivací k učení - naučit studenty se učit zajistit, aby se studenti cítili dobře a bezpečně, zažívali prostře df vzájem né důvěry a podpory připravit studenty na další studium a pracovní uplatnění fialová skupina zajistit, aby studenty učení bavilo, nabízelo dostatek smysluplných podnětů včetně cílené zpětné vazby vést studenty k toleranci a demokracii rozvinout u studentů schopnost kriticky myslet argumentovat a rozhodovat se rozvíjet dovednosti, které studentům umožní uplatnit svůj potenciál a najít své místové společnosti pomoci studentům naučit se více o sobě, vztahu k ostatním lidem a ke světu rozvíjet dovednosti, které studentům umožní aktivně se podílet a ovlivňovat děn í ve svém okolí i ve světě připravovat studenty na nejistotu a měnící se svět DIAMANT VZDĚLÁVÁNÍ vést studenty k odpovědnosti za vlastní vzdělání podporovat vnitrní motivaci k učení - naučit studenty se učit oranžova skupina rozvinout u studentů schopnost kriticky myslet, argumentovat a rozhodovat se vést studenty k toleranci a demokracii rozvíjet dovedností, které studentům umožní uplatnit svůj potenciál a najít své místové společností připravit studenty na další studium a pracovní uplatnění rozvíjet dovednosti, které studentům umožni aktivně se podílet a ovlivňovat dění ve svém okolí i ve světě zajistit, aby se studenti cítili dobře a bezpečně, zažívali prostře dí vzájem né důvěry a podpory zajistit, aby studenty učení bavilo, nabízelo dostatek smysluplných podnětů včetně cílené zpětné vazby pomoci studentům naučit se více o sobě, vztahu k ostatním lidem a ke světu připravovat studenty na nejistotu a měnící se svět Co si z diskuze o prioritách vzdělávání odnáším? Jaké další otázky mě napadají?