Globální vzdělávání v přípravě učitele 5. setkání The Danger of a Single Story - co se vám honilo hlavou při sledování videa? Jaké jste z toho měli pocity? - jaké je podle vás hlavni sdělení Chimandy? Jaký popisuje problém? -jak by situace/problém, který popisuje mohl vidět někdo jiný? - jak se na věc díváte vy? POCITY A DOJMY-idealizace, poskytnutí ji ného úhlu pohledu, fascinace, soucit sounáležitost dojetí, obdiv k rétorickým dovednostem sme probírali v rámci kurzu mi doposud nejvíce utkvělo? Story of Stuff a The danger of a single story The danger of a single story Mapa hodnot, The danger of a single story Debata o hodnotách O čem jsem mluvil/a s někým z mého okolí? Jaké otázky stran globálního vzdělávání mi vrtají hlavou? ovlivnit své okolí? Príprava na setkání 14. 5. anebo co jsme nestihli Projděte si následující stránky jamboardu - fotografie - co vidíte? co vám evokují? jak souvisí s tématem občanské angažovanosti? - otázky - zamyslete se a zkuste si je odpovědět; můžete je prodiskutovat i se spolustudujícími nebo s lidmi z vašeho okolí - popis kompetence "etická odpovědnost a angažovanost" - přečtěte si ji a zkuste si co nejkonkrétněji představit, jak by mohlo vypadat vzdělávání vedoucí k podpoře této kompetence Co pro vás znamená občanská angažovanost? Jak by měli pedagogové zacházet v rámci výuky s vlastními názory a postoji? Patří kontroverzní a politická témata do školy? Etická odpovědnost a angažovanost Mladí lidé si uvědomují, že mají svůj díl zodpovědnosti za vývoj světa. Ve svém každodenním životě činí taková rozhodnutí, která přispívají k vytváření spravedlivé a pečující společnosti a chrání zdraví planety. Aby tuto zodpovědnost unesli a dokázali ji naplňovat, vyhledávají potřebné zdroje pro svůj duchovní život. Mají přehled o tom, jakými různými způsoby se lidé zapojují a jsou aktivní ve vztahu ke globálním a společenským výzvám v místě i ve světě. Zapojují se do společenství na různých úrovních - od lokální po globální. Reflektují svá rozhodnutí a učí se ze zkušenosti.