Globální vzdělávání v přípravě učitele 5. setkání Hello Obi-wan there Kenobi High ground nezjištné dobré skutky každá složená zkouška stává se normální mít zájem o okolí Zlepšování výzkumu a technologii, které by nám mohli pomoct s různými problémy To, když si řeknu, že už nemůže být hůř (snad) Co nám dává naději? Rozvolněnf To. ís jsme schopní si navzájom pomáhat (dobrovolnic ká centra, atd.) Uvidím svou fakultu nemuze být hůře. ranní káva lokální zlepšení životního prostředí Paolo Freire: Pedagogy of Hope Although written in 1992, Pedagogy of Hope is still relevant as an invitation to build from change that begins in ourselves - "ourselves" in a collective rather than an individualising sense, since for Freire, as unfinished beings we cannot be without others; a change both in the ways we relate and build knowledge with others instead of about others. For educators, this involves creating a liberating, decolonised educational system since "there is no change without dreams, as there is no dream without hope" (p. 81). Zdroj: https://www.tandfonline.eom/doi/full/10.1080/00131911.2020.1766207 Vyučující by nikdy neměli říkat nahlas vlastní názor. můžeme tím negativně ovlivnit vztahy neutrální role je bezpečnější a efektivní pojistka, aby se zajistilo neovlivňování dokázat . odpovědět na osobně zaměřený dotaz vyjádřením názoru se učitel přibližuje diskutujícím podávat názor až nakonec -bez rizika "pre'ovlivnôní Role lektorky a lektora Která z rolí je vám nejbližší a proč? Ďáblův advokát / Spojenec / Objektivní Kterou byste si chtěli vyzkoušet? Jaké vhledy, aha momenty či otázky si z diskuze o rolích pedagoga odnášíte? Oficiální je kinda zbytečná a nudná Jak jsme naplnili stanovené cíle? Nepodařila se dostat ke všem, ale ty co se probraly se probraly kvalitné a do detailu (Kvalita > Kvantita} Oceňuji, že jste se více věnovala cílům, které j sme my označili za atraktivní (napr. práce s kontroverzními tématy). Co vám kurz přinesl? Naučil mne pracovat s mými vlastními postoji a mou zodpovedností jakožto autority nad studenty Zajímavé pohledy na kontroverzní témata a jak o nich mluvit Více Jsem se zamyslela nad tím. Jak zajistit pozitivní předání informací tykajících se globálních problémů Co dělat pro lepší životní prostředí Více jsem se zamyslel a dozvěděl o kontroverzních tématech Mimo jiné mi ukázal mi aplikaci Jamboar. Tu v budoucnu určitě využiji Co byste dělali stejně? vedení hodiny, poskytnutí diskuzního prostoru Všechno v pohode, nenapadá mě co bych udělal jinak Co byste dělali jinak? O něco více bych se opřela o interaktivní osnovu, ale zároveň bych v osnově nabídla kratší texty a větší pestrost Interaktivní aktivity V čem se chcete dále rozvíjet? Chci se víc dozvědět o rolích pedagoga, jakožto předsedy debaty a umet zastat každou jednu z nich, abych s myšlenkami studentů zvládl řádně nakládat a rozvíjet je