SOUSTŘEDĚNÁ POZORNOST analýza videa Nahrávka Honzík a klacek Pusťte si nahrávku jednou celou. Seznamte se se situací a dějem. Pak začněte detailně zkoumat interakci:  1. Pusťte si nahrávku bez zvuku, mějte prst na pauze. * Kdykoliv zaznamenáte důležitý moment, stopněte video a pojmenujte si, co se na videu děje. (učitel obrací pozornost k dítěti, vrací pozornost zpět…) * Zapište do tabulky níže čas u jednotlivých důležitých momentů. * Vybrané úseky si můžete pustit i zpomaleně. Možná objevíte něco, čeho jste si předtím nevšimli. Sledujte především: * Komu/čemu učitel věnuje pozornost * Kdy rozděluje svou pozornost mezi další děti Čemu/komu věnuje učitel pozornost čas Pusťte si nahrávku opět se zvukem. Na které verbální i neverbální iniciativy dětí učitel reaguje (přijímá je, připojuje se k nim) a na které ne? Iniciativa dítěte, přijata či nepřijata čas Čím učitel podporuje Honzíka (verbálně i neverbálně): Čím učitel podporuje Honzíka čas Porovnejte věnování pozornosti učitele na nahrávce s předchozími nahrávkami, které jste viděli na hodině („Děti se sněhem“ a "Dělání a koule"). Zapište – čím se liší tyto nahrávky v oblasti interakce mezi učitelem a Honzíkem? …........................................................................................................................................................... .............................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................. …........................................................................................................................................................... Jaký význam může mít tato krátká interakce pro Honzíka? …........................................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................. ..............................................................................................................................................................