Písemná zkouška Průběh zkoušky: Zkouška probíhá písemnou formou a bude uskutečňována v závislosti na vládních a fakultních opatřeních v době zkouškového období. Pokud to bude možné, bude se zkouška konat prezenčně vždy v některé z učeben PdF MU. V tom případě nebude možné u vypsaných termínů nijak navyšovat jejich kapacitu. Kdyby epidemická situace neumožnila prezenční realizaci zkoušky, bude probíhat online v prostředí MS Teams, a to přímo v kanále, který je založen pro výuku předmětu. Schůzku zahajuje vyučující, studenti se připojí hned poté. Zkouška je organizována tak, aby co nejvíce připomínala běžnou písemnou zkoušku, její organizace je stejná jako u zápočtové písemky v předchozím semestru. Studenti jsou vybaveni vlastními papíry a psacími potřebami, dále počítačem s kamerou, která je zabírá po celou dobu průběhu zkoušky, a telefonem či fotoaparátem. Zkouška trvá 25 minut čistého času (ten začíná být odpočítáván až poté, co si studenti zapíší zadání, které jim nadiktuje zkoušející). Po uplynutí 20 minut zkoušející upozorní, že zbývá 5 minut do konce. Po oznámení o vypršení časového limitu studenti stále před kamerami práci ofotografují a okamžitě bez prodlení (a bez průvodního textu) ji odešlou na mailovou adresu vyučující (subrtova@ped.muni.cz). Doporučuji ofotografovat vždy celou stránku a nečlenit ji zbytečně do několika příloh. Studenti zůstávají připojeni ke schůzce do okamžiku, než vyučující potvrdí, že písemná práce je v doručené poště a je čitelná (tím není míněn rukopis, ale formát zaslaného snímku, popř. snímků). Spolu se zadáváním otázky a poté fotografováním a odesíláním písemné práce počítejte s časovou zátěží alespoň 40 minut a vyhraďte si po tu dobu klidné prostředí k účasti na zkoušce. Počet vypsaných termínů se nenavyšuje vzhledem k tomu, že souběžně probíhají ve zkouškovém období i státní závěrečné zkoušky. Kapacitu lze mírně navýšit pouze u termínů vypsaných v MS Teams. Prosím, počítejte s tím při zapisování se na zkušební termíny a volte je i podle toho, jaký počet opravných termínů chcete případně využít. Studenti by měli mít při absolvování předmětu stejné podmínky, proto nelze kombinovat oba způsoby vypisování termínů (pokud by něco takového umožnily instrukce z vedení fakulty, tak bych ráda oba způsoby zkoušení využila). Ukázka zadání písemné zkoušky: Koncepce příběhů s dětským hrdinou v 1. polovině 20. století a jejich autorští představitelé, vliv společenského dění na témata příběhů s dětským hrdinou v 1. polovině 20. století, typologie a charakteristika dětských postav v knize XY. Koncepce zkoušky: Písemná zkouška sestává z odpovědi na jednu otázku (zahrnující dvě až tři dílčí otázky, jimiž je student veden k tomu, aby se vyjádřil k podstatným problémům souvisejícím s otázkou). Někdy se zadání téměř překrývá s částí tematického okruhu; někdy jsou v jedné otázce spojeny dílčí části dvou a více okruhů; kombinuje se hledisko literárněhistorické a genologické (může být zadána otázka vyptávající se na konkrétní vývojovou etapu – např. na literaturu v meziválečném období; může být zadána otázka sledující vývoj žánru či žánrově-tematické oblasti – např. na vývoj literatury s historickou tematikou). Odpověď na otázky je formulována v souvislém textu, bez odrážek a hesel, aby bylo možné prověřit, že student danou problematiku chápe a dokáže vysvětlit. V textu lze samozřejmě používat běžné a srozumitelné zkratky (např. LPM namísto literatura pro mládež; 1. sv. válka namísto první světová válka). Rozsah prověřované látky je dán rozšířenými okruhy ke zkoušce (s výjimkou titulů určených k četbě se nepožaduje znalost názvů děl uvedených autorů ani jejich přesná datace; stačí pouze jméno autora zasazené do dobového a žánrového kontextu). V souvislosti se zadanou otázkou je vždy prověřována i schopnost interpretovat povinnou četbu (viz seznam četby). Písemná část zkoušky trvá 25 minut od zadání otázky. Hodnocení zkoušky: Písemná odpověď je hodnocena podle kritérií s bodovým ohodnocením (schopnost zasadit problematiku do společenskohistorického a literárněhistorického kontextu – 4 body, obsahová správnost a relevance odpovědi – 4 body, prověření vlastní četby – 1 bod, schopnost interpretovat četbu – 2 body, jazyková správnost – 1 bod). Klasifikace zkoušky: A 12 bodů, B 11-10 bodů, C 9-8 bodů, D 7-6 bodů, E 5 bodů, F 4 a méně bodů. Každý student, který u zkoušky neuspěje, dostane písemně komentář k hodnocení zkoušky, aby měl zpětnou vazbu pro kvalitní přípravu. Termíny zkoušky: Student, který neuspěje v řádném termínu, má možnost zkoušku opakovat v opravném termínu (a posléze ještě v druhém opravném termínu), pokud ovšem bude volná kapacita těchto termínů. Termíny zkoušky budou vypsány v IS.