ICJk11 Didaktika literární výchovy 1 Požadavky na ukončení předmětu K ukončení předmětu je třeba odevzdat písemnou práci odborně-úvahového charakteru, která bude splňovat následující požadavky a náležitosti: 1. Vyberete si a zpracujete jedno z níže uvedených čtyř témat: a. Jak u dětí na 1. stupni ZŠ rozvíjet schopnost přemýšlet nad uměleckou literaturou b. Podoby komunikace ve výuce literární výchovy, možnosti jejich rozvíjení c. Co všechno je třeba vědět o uměleckém textu, abychom s ním jako učitelé mohli v literární výchově adekvátně pracovat d. Vztah mezi recepcí a tvorbou, jejich přínos pro rozvoj čtenářství 2. V textu práce budete správně pracovat s pojmy z teorie didaktiky literární výchovy, které jsou používány mj. v prezentacích v IS, které pokrývají základní obsah předmětu (jde o prezentace základní i doplňkové). Tyto prezentace jsou základní oporou pro obsah přednášek. V práci použitých pojmů bude 10-15. 3. Práci ale pojmete úvahově tak, abyste propojili poznatky ze základů teorie (viz bod 2) a vlastní myšlenky, názory, úvahy. Nejde o to udělat „referát“ z prezentace, ale nad problematikou danou vybraným tématem skutečně přemýšlet (s oporou ve znalosti základních pojmů, principů a zákonitostí literárněvýchovného procesu). 4. Rozsah práce optimálně 3 normostrany (ne méně než 2,5). Práce budou odevzdávány elektronicky do příslušné odevzdávárny, a to průběžně po jejím otevření (zhruba týden před koncem semestru) – nejpozději do 20. 6. 2022, kdy se odevzdávárna uzavře. Poznámka: Pokud by se vám zejména problematika didaktické interpretace textu (jako metodického jádra literární výchovy) jevila z prezentací a přednášek ne zcela jasná, lze také nahlédnout do starších článků s týmž tématem: Zítková, J. Didaktická interpretace na základní škole I.- VI. - Přístupné on-line na: https://educoland.muni.cz/cesky-jazyk-a-literatura/nove-metody/