Úkol četba: Individuální úkol: četba a práce s textem. Dále každý si vyhledá knihu, která se nějakým způsobem dotýká hodnot, hodnotové orientace nějaké cílové skupiny dětí, mladých, dospívajících, může to být i cenná beletrie. Přečtený text je nutné zpracovat následujícím způsobem: o Před čtením samotného článku: Student/ka po přečtení názvu knihy má za úkol vytvořit tři či více souvislých záznamů o knize, přičemž první záznam by měl vyjadřovat očekávání, která v něm název vyvolává, aniž by bylo přečteno o mnoho víc než jméno autora, název. V této části nás zajímá, proč si student/ka knihu vybral (protože je tenká, něco jsem o ní slyšel/a, doporučil/a mu ji odborník/kamarád,…atd.) a co od ní očekává. o Záznamy v průběhu čtení: postupně si vypisujete doslova informace, které vás zaujaly, překvapily, apod. Vypište si min. 15 takovýchto záznamů. Ke každé doslovné citaci vypsaných informací prosím vložte také vlastní komentář (souhlas, nesouhlas, připomínky, otázky). o Po přečtení článku: V posledním záznamu, který vzniká až po přečtení celého textu, přichází na řadu rekapitulace – je nutné se znovu zamyslet nad prvním odstavcem, vyjádřit se k němu a připsat i pár vět o článku jako takovém (proč se mi líbil, proč nikoli). Důležité je také reflektovat, jak kniha souvisí se s tématem hodnot, s prací vychovatele/vychovatelky atd. Můžete využít tuto záznamovou tabulku: Bibliografický záznam Před čtením textu 1. 2. 3. V průběhu čtení Doslovná citace Vlastní komentář Po přečtení knihy