ŠKOLNÍ KONTROLNÍ LIST Jméno:_________________________________ Ad.No.:______________ Klíčový pracovník:__________________________________ Návod Tento kontrolní list obsahuje seznam popisných sdělení o tom, co děti dělají ve vztahu k dospělým, vrstevníkům a úkolům ve strukturovaných a nestrukturovaných situacích ve třídě. Kontrolní list byl navržen tak, aby pozorovateli umožnil sběr detailních a přesných informací o tom, jak dítě reaguje svým osobitým způsobem a co se děje, když takto reaguje. Druhy reakcí jsou uvedeny níže. Může se stát, že budete některé z nich vynechat, protože se nebudou týkat dítěte, které hodnotíte nebo můžete přidat další položky, které nejsou v přehledu. Pro všechny položky, které zaznamenáváte musíte ovšem vyplnit všechny příslušné informace v každém sloupci. O jakou situaci se jedná? Co přesně dítě dělá? Jaké jsou přesné příčiny a důsledky? Jaké máte důkazy pro to, co jste zaznamenali? Tento kontrolní list slouží pouze pro fakta a ne pro vaše podezření, dohady a domněnky. Nejpřesnější informace, které můžete zpětně použít, budou ty, které se budou zakládat na pozorování Vašem nebo Vašich kolegů nebo na systematicky shromážděných informacích, ne na tom, o čem se domníváte nebo myslíte, že se mohlo stát. Pouze přesné informace mohou dítěti pomoci. Až vyplníte všechny položky kontrolního listu, které považujete za relevantní, budete moci převést zaznamenaná data přímo do Vašeho písemného posudku dítěte a můžete tak dokončit druhou fázi ohodnocení (Fáze 2), Textová formulace. Zaškrtněte zde, pokud Položku zaznamenáváte 1. Chování při styku s učitelem 11. Jiné chování 2. Chování mezi vrstevníky 12. Jiné chování 3. Postoj/držení těla 13. Jiné chování 4. Verbální chování ve třídě 14. Jiné chování 5. Chování při plnění úkolů 15. Jiné chování 6. Vzdělávací potenciál/výkonnost 16. Jiné chování 7. Jiné chování 17. Jiné chování 8. Jiné chování 18. Jiné chování 9. Jiné chování 19. Jiné chování 10. Jiné chování 20. Jiné chování V následujících situacích Jaké je chování dítěte? (Podtrhněte nebo vepište správný popis do poskytnutého místa) Jaká jiná informace je relevantní? (Jaké jsou příčiny a důsledky chování) Jaké máte pro své tvrzení důkazy? 1. Chování při styku s učitelem ve třídě nebo v jiné situaci (specifikujte). A. Vyhledává učitelovu pozornost. B. Přijímá rozhodnutí. C. Konfrontace s učitelem. D. Jiná odezva. 2. Chování mezi vrstevníky ve třídě. A. Vůdce/stoupenec skupiny B. Vyhledávání pozornosti vrstevnické skupiny C. Odezva na přiměřené požadavky vrstevníků D. Jiná reakce 3. Postoj/držení těla ve třídě. A. Sedí schlíple na místě B. Rozhlíží se kolem sebe a dělá neverbální posunky na spolužáky C. Sedí blízko učitele D. Jiná reakce 4. Verbální chování ve třídě A. Řídí se složitými slovními instrukcemi, což indikuje jejich pochopení B. Často hovoří se spolužáky C: Jiná reakce 5. Chování při plnění úkolů A. Na zadané úkoly reaguje jejich řešením v délce až 15 minut B. Vyhledává pomoc učitele častým hlášením se C. Nabízí pomoc spolužákům, kteří mají obtíže D. Jiná reakce 6. Vzdělávací potenciál/výkonnost (Vyberte A, B, C nebo D) A. Možnost složení ukončení střední školy složením zkoušky B. Úspěšné získání základních dovedností, nepostačuje ovšem ke složení zkoušek C. Vyžaduje specifickou nápravnou péči (specifikujte) D. Jiná reakce. 7. Jiné chování 8. Jiné chování