GEOGRAFICKÝ DEN – výuku připravila a vede Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D. Během tohoto dne budou studenti (žáci) pracovat ve skupinkách po 5–6 studentech (žácích). Každá skupina plní samostatně zadané úkoly a také se samostatně pohybuje po krajině za pomoci mapy a GPS navigace. Zadání polohy 1. stanoviště: Z výchozího stanoviště se dáte SZ směrem. Do stanice GPS vložíte předem souřadnice: N 49° 20.256´ E 016° 45.193´ Ostatní úkoly (pro případné další využití s žáky) žádejte e-mailem u vyučujícíJ. Místo pro řešení úloh: Místo pro řešení úloh: DIDAKTICKÉ ZAMYŠLENÍ KE GEOGRAFICKÉMU DNI Na tyto otázky odpovězte prosím s odstupem po absolvování geografického dne. 1. Specifikujte, čím je charakteristické TERÉNNÍ CVIČENÍ založené na SAMOSTATNÉ PRÁCI SKUPIN (bez průběžné kontroly učitelem). ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ 2. Jak by se měl/a na podobě zaměřenou terénní výuku (terénní cvičení založené na samostatné práci skupin) učitel/učitelka jako vy připravit před samotnou realizací (co musí vědět, zajistit, na co si dát pozor apod.)? ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ 3. Rozhodněte, jaké (ne)výhody s sebou nese, když žák (skupina žáků) pracuje samostatně podle předem daných pokynů učitele: - výhody:_________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ - nevýhody: _______________________________________________________________ ________________________________________________________________________ 4. Navrhněte, jakým způsobem by bylo možné diagnostikovat (ověřit) účinnost obdobného terénního cvičení a na co byste se zaměřili při následujícím hodnocení žáků. ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ 5. Rozhodněte, u jakého učiva by bylo možné využít: návštěvu Rudického propadání - _________________________________________________ realizaci panoramatického nákresu - ______________________________________________ návštěvu mlýna v Rudici - _______________________________________________________ pohyb po krajině s pomocí GPS navigace - __________________________________________ 6. Co žákům 1. stupně ZŠ může podle Vás terénní výuka oproti výuce ve škole „dát“? _________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ 7. Co vás na GEOGRAFICKÉ části terénní výuky zaujalo? V čem pro vás byla přínosem? Co byste naopak změnili? _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________