U M Ě N Í TVORBA2 a IVVk03/01 Při pozdním příchodu/dřívějším odchodu dostanete náhradní úkol na doma. Absenci je potřeba mít omluvenou v ISu. 24.2. 17:00 - 19:50 31.3. 17:00 - 19:50 5.5. 8:00 - 9:50 Podmínky k udělení zápočtu účast na výuce 100% Pokud máte v ISu omluvenku od lékaře, můžete 1x chybět bez nutnosti náhrady výuky v jiné seminární skupině (prezenční). Dostanete jeden úkol na doma. Pokud omluvenku nemáte, je potřeba výuku nahradit a vypracovat domácí náhradní úkol. závěrečná prezentace domácích prací + obhajoba 5.5. obhájíte vlastní domácí tvorbu před spolužáky, případně můžete využít tři termíny ve zkouškovém období průběžné plnění domácích zadání Samostudium odborných zdrojů, návštěva galerie, průběžná aktivita Systém výtvarných předmětů v rámci studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Praktické oborové (výtvarné) předměty - zaměřeny na individuální rozvoj tvořivého výtvarného myšlení a autenticitu výrazu studenta. –> ke STUDENTOVI Umění a tvorba 1 (2. roč., 3. sem.) - zápočet Umění a tvorba 2 (2. roč., 4. sem.) - zápočet Umění a tvorba 3 (3. roč., 5. sem. ) - zápočet Umění a tvorba 4 (3. roč., 6. sem. ) - zkouška Oborové didaktické předměty - zaměřeny na rozvoj osobnostních předpokladů, schopností a učitelských kompetencí. Příprava na aplikaci dovedností a znalostí směrem k žákům. –> k ŽÁKŮM Didaktika výtvarné výchovy 1 (4. roč., 7. sem.) Didaktika výtvarné výchovy 2 (4. roč., 8. sem.) Učitelova vlastní výtvarná zkušenost obrovsky ovlivňuje jeho budoucí přístup. Zkušenost je mnohdy určující a nedá se získat teoreticky, proto je důležité si věci zkoušet/ zažívat je na sobě. Smyslem je přepsat negativní zážitky z vlastní výtvarné výchovy a chápat výtvarnou výchovu jako pole, kde se učí nazírat na svět jiným způsobem, skrze jiné prostředky... Proč je důležitá zkušenost z vlastní tvorby? https://www.stream.cz/slavni- neznami/katerina-seda- snezvyklymi-projekty-do- svetovych-galerii-237657 NÁRODNÍ SBÍRKA ZLOZVYKŮ: https://www.sbirkazlozvyku.cz/ https://www.sbirkazlozvyku.cz/ prihlas-zlozvyk.php Kateřina Šedá ÚKOL NA DOMA: Najdi a přihlas a ilustruj/vyfoť zlozvyk tvůj někoho jiného rodinný národní profesní https://www.katerinaseda.cz/ 1. Ilustraci zlozvyku vlož do odevzdávárny. R|R 2. ÚKOL NA DOMA - ZASTAVENÝ ČAS INSPIRUJ SE: Manfred Willmann (1952), Rakousko: https://www.albertina.at/en/exhibitions/manfred-willmann/ R|R INSPIRUJ SE: Daniel Spoerri (1930), Švýcarsko - na počátku konzervoval pracovní stoly svých přátel, umělců. Zbytky žranic představují pouze zlomek jeho tvorby. Podobně uceleně působí další autorovy cykly, ať už jde o žurnalisticky pojaté motivy vražd, encyklopedicky stylizované srovnávání lidských a zvířecích fyziognomií nebo do poklidných krajinomaleb zakomponované trojrozměrné organické artefakty, které zcela mění původní vyznění obrazů. Zátiší= still life, z holandského slova slill-leven=nehybný objekt Zátiší s tématem Vanitas (v malířství od 15.stol., připomíná divákovi pomíjovost světa, lebka, shnilé ovoce,...) - co by to bylo dnes? Biologický materiál, který je zakonzervovaný ve sklenici. Vzpomínka zalitá v pryskyřici, sádře, betonu,...? Zastavení x pohyb Dočasnost x permanentnost CO VŠECHNO LZE ZASTAVIT/ NECHAT ZAMRZNOUT? Vytvořte dočasný nebo permanentní artefakt ÚKOL PŘI NEÚČASTI (pozdním odchodu/příchodu) série tří krátkých výtvarných her, ke kterým potřebujete jen tužku, papír a mobilní telefon TÉMA: VZHŮRU NOHAMA VYFOŤ NA VLASTNÍ MOBILNÍ TELEFON NĚCO VHŮRU NOHAMA 1. 2. VYFOŤ KOMPOZICI A POTÉ JI OBRAŤ VZHŮRU NOHAMA 3. NAKRESLI POSLEPU VLASTNÍ DLAŇ, OBRAŤ PAPÍR VZHŮRU NOHAMA A DOMALŮUJ APOKALYPTICKO U KRAJINU Přidej se k facebookové skupině: Umění a tvorba 2 (jaro 2023): https://www.facebook.com/groups/122888294059818