ADÉLKA 5 let. Pochází z úplné rodiny, kde otec pracuje jako pomocný dělník na stavbě a matka nepracuje, v současné době je na mateřské dovolené s Adélčiným mladším bratrem. Matka je absolventkou praktické školy, otec odborného učiliště. Oba mají nižší intelektové schopnosti. Dívka má 3 sourozence. Adélka navštěvuje běžnou MŠ, kde často nestíhá tempo spolužáků (má obtíže především v činnostech pro předškoláky, související s přípravou na školu). Nejvýraznější omezení se objevuje především v rámci myšlení, paměti, pozornosti, chování a řeči. Dívka komunikuje verbálně, často užívá dysgramatismy a v řeči se objevuje dyslalie (nesprávná artikulace více hlásek). V rámci kolektivu nestíhá tempo, má výrazné potíže s plněním zadaných úkolů a samostatností. Diagnostikován dětský autismus. Obtíže ve všech oblastech (triádě). HONZÍK 10 let. Chlapec pochází z rozvedené rodiny, vychovává ho matka, s otcem je v pravidelném kontaktu, oba pracují na manažerských pozicích. Chlapec má PAS, dg. Aspergerův syndrom. Je jedináček. Navštěvuje běžnou ZŠ, ale v rámci fungování v kolektivu třídy potřebuje speciální přístup, přestože jeho intelekt je průměrný, až lehce nadprůměrný. Nezvládá dodržovat požadavky, je nesamostatný, omezení je patrné hlavně v oblasti sociální komunikace. Má oblibu v dinosaurech, má encyklopedické znalosti o všech dinosaurech, hluboce se zajímá o historii, vznik planety Země a pravěk. ANIČKA 9 let. Pochází z úplné rodiny, má dva mladší sourozence bez postižení. Dívka má PAS a těžké mentální postižení. Navštěvuje ZŠ Speciální. Má výrazné omezení v oblasti kognice, komunikace a sociální interakce. Verbálně nekomunikuje, vyžaduje stereotypy v každodenních činnostech, jinak se objevují afektivní záchvaty, agrese vůči sobě i okolí. Potřebuje klidné a citlivé vedení, neustálý dohled. Využití alternativní komunikace (piktogramy,...). Využívání terapií.