Inkluzivní didaktika III – podpora a provázení v předprofesní a profesní přípravě

Základní informace


Požadavky:

* aktivní účast na semináři

* seminární práce - Najděte video / dokumentární film o pracovním uplatnění osob s postižením nebo o jejich přípravě na (budoucí) práci. Popište, o čem film je a komentujte (obsah, způsob zpracování, zahrnutí jednoho nebo více úhlů pohledu, přínos pro Vás či obecně, k jakému zamyšlení Vás inspiroval atp.). Nezapomeňte uvést odkaz na film/video dle citačních pravidel. Vypracovaný úkol vložte do odevzdávárny do 2.4.2023.

ústní zkouška - formou diskuse nad tématy, které byly probrány na výuce, a nad vypracovaným úkolem

Zadání úkolu ke zkoušce:
Vyberte si člověka s určitým druhem postižení či chronickým onemocnění (konkrétně, nikoli obecně).
Zamyslete se nad následujícími body:
Jaké profese jsou pro něj vhodné a jaké nevhodné a proč (zamyslete se nad schopnostmi, dovednostmi, zájmy daného člověka)?
Jak by bylo možné/bylo nutné pro 
něj upravit pracovní podmínky a pracovní prostředí?

Pokuste se být konkrétní, tedy ne například člověk s tělesným postižením, ale s jakými konkrétním postižením / zdravotním problémem nebo co má za obtíže, které můžou ovlivňovat jeho práceschopnost.
Můžete čerpat ze své školské praxe a popsat Vašeho žáka či žákyni se SVP.
Můžete čerpat ze své rodiny či okruhu přátel a popsat někoho, koho blíže znáte.
U žáků/žákyň budete popisovat volbu budoucí profese.
Pokud si vyberete dospělého člověka, popíšete, podle čeho vybíral své povolání, zda byly třeba nějaké úpravy (pracovní prostředí, doba, náplň práce), pořízení nějakých pomůcek, v čem spočívají obtíže a co jsou naopak dovednosti daného člověka.

Doporučuji zpracovat úkol písemně (body, myšlenková mapa apod.), abyste ho mohli u zkoušku přehledně prezentovat.
Termíny zkoušek budou vypsané v ISu.