ITIk03_Aplikace techniky 1 Mgr. Petr Vybíral, Ph.D. Seminář 23.2. – Papírový svět Obsah obrázku řetěz, obuv Popis byl vytvořen automaticky uSeznámení se sylabem předmětu uPřírodní a technický materiál v kontextu RVP uDruhy papírenských materiálů uVybrané techniky práce s papírem - skládání, stříhání, modelování, dekorování a pletení z papíru uZásady bezpečnosti práce s pomůckami při práci s papírem uZadání seminární práce uPraktické cvičení - srdce z papírových ruliček uPomůcky – tyčinkové lepidlo, 3ks reklamních letáků. SouvisejÃcà obrázek Seminář 8.3. – PRVKY LIDOVÝCH TRADIC A ŘEMESEL V PV NA ZŠ uPracovní činnosti umožňují žákům prakticky si vyzkoušet činnosti a techniky, jež souvisí s pamětí našeho národa a lidovou kulturou. uVětšinou se tyto činnosti soustředí na lidové zvyky a tradice, které se vážou k jednotlivým svátkům. uProstředky lidové symboliky uNáměty s prvky lidových tradic a zvyků uZásady bezpečnosti práce s nástroji a pomůckami při realizaci námětů uPraktické cvičení - Kraslice technikou nešitého patchworku uPomůcky – stuha šířky 20-25mm (5m), polystyrenové vejce, špendlíky, nůžky. u W poprzednim pisaÅ‚am o kurczaku i zajÄ…cu zrobionych z jajek styropianowych. Oto one: Jajka majÄ… 12 cm dÅ‚ugoÅ›ci, ozdobione sÄ… techn... Seminář 26.4. – Čtvero ročních období v práci s přírodninami > http://blog.knigy.cz/wp-content/uploads/sites/3/nggallery/ruzne-dekorace/jezek03.jpg uDruhy přírodnin, jejich sběr, sušení a uchovávání uVybrané techniky práce s přírodními materiály – vázání, pletení, lepení, navlékání apod. uZásady bezpečné práce při realizaci námětů z přírodních materiálů. uTvorba ozdob a předmětů z kávových zrn. uPraktické cvičení – kávový ježek uPomůcky – skořápka vlašského ořechu, jutový provázek, kávová zrnka, kousek plastelíny Seminář 3.5. – Didaktické hry a hračky v PV na ZŠ uPředstavení různých typů a forem didaktických her a hraček, které mají vliv na rozvoj kreativity a představivosti žáků na ZŠ. uZároveň je cílem kurzu nabídnout široké spektrum didaktických her vhodných k osvojení intelektových a psychomotorických dovedností při jejich realizaci v pracovním vyučování na ZŠ. uHry a hračky vhodné pro realizace v PV uPraktické cvičení- Tetris kostka uPomůcky – dřevěná lišta tloušťky 12-15mm, šířka 45-50mm, délka 30cm. Obsah obrázku budova, box, patro Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku text Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku stavební materiál Popis byl vytvořen automaticky Zápočet uCo? Seminární práce na téma Příprava na hodinu pracovního vyučování na 1. stupni na ZŠ. uJak? Formou prezentace vytvořte metodický list obsahující níže uvedené kategorie. uKolik? Rozsah cca 20 slidů. uKam? Seminární práci vložte do odevzdávárny IS. uKdy? Termín uzavření odevzdávárny – 30.5. 2024 Obsahová stránka Metodického listu u1. Téma (název výrobku, jméno autora, UČO, ročník, datum) u2. Stručná anotace (stručný popis o co se jedná) u3. Identifikace (o jaký tematický okruh v RVP se jedná, doporučený věk žáků, časová dotace) u4. Zacílení činnosti uco se touto činností rozvíjí - výukové cíle (kognitivní, psychomotorický, afektivní, sociální), uco tím chceme dosáhnout - rozvoj klíčových kompetencí (k učení, k řešení problémů, komunikativní, sociální a interpersonální, pracovní), ujaký je přesah do jiných oblastí - mezipředmětové vztahy. u Obsahová stránka Metodického listu u5. Přípravná část výuky upoužité vyučovací metody - monologické, názorně-demonstrační, dovednostně-praktické, aktivizační… uorganizační formy práce - hromadná, individuální… ubezpečnostní a hygienické pokyny – na co si dát pozor z hlediska BOZP umotivace a návaznost na žákovo poznání – motivace směrem k žákům proč právě tento výrobek, jaké jsou vstupní vědomosti cílové skupiny žáků? uotázky a úlohy pro žáky – formou otázek (5-6) zjistit počáteční znalosti žáků (o materiálu, pomůckách, nářadí, nástrojích….) u Obsahová stránka Metodického listu u6. Pracovní postup upoužitý materiál, nářadí, nástroje, pomůcky upopis pracovního postupu, fotogalerie umetodické poznámky pro učitele – možná úskalí při realizaci, na co si dát pozor.. ureflexe – co mi to dalo při realizaci tohoto tématu, co bude třeba pozměnit. u7. Použitá literatura