Intervenční plán 1. Popis problémového chování: Antecedent Chování Následek Funkce Když….. Žák…. Potom se stane…. Dělá to proto, aby…. 2. Kdy k problémovému chování dochází (den/čas/předmět/aktivita) 3. Popis kýženého chování (Co chceme, aby žák udělal místo problémového chování? Dovednost, která je pozorovatelná a měřitelná.) 4. Cíl pro žáka (Uvažujte o dovednostech typického vrstevníka, nastavte dosažitelné a měřitelné cíle. Cíl se postupně navyšuje vždy, když danou úroveň žák zvládne.) 5. Intervence (popište, jak upravíte např. prostředí, způsob zadávání úkolu, jeho rozsah, obsah, formu, zpětnou vazbu) Antecedent Žádoucí chování Následek Proaktivní kroky, které učitel udělá, aby žákovi umožnil/usnadnil splnění úkolu, např. procvičení, změna zadání, podpora atd.) Popis chování, které chceme u žáka vidět. Co se stane, když se žák zachová požadovaným způsobem, např. samostatně pracuje po stanovenou dobu.) 6. Posílení žáka (Udělejte si výčet aktivit, věcí atd., které jsou pro žáka posílením a můžete je v rámci intervence využít.) 7. Záznam dat (popište, co a jak budete zaznamenávat, abyste věděli, zda intervence funguje)