Cílem předmětu je seznámit vás s různými typy výchovných situací, s možnými příčinami problémového chování ve školním prostředí z pohledu vyučujícího i žáka. Zpracujete kazuistiky, které umožní poznat průběh a možnosti řešení daných situací. Obeznámíte se s technikami a postupy, které jsou klíčové pro zvládnutí problémových situací ve třídě. Výukové metody znalostní zakotvení v tématu, kazuistika, diskuse, práce ve skupinách, možné postupy řešení situací, praktické nácviky za pomoci modelových situací, aplikace teoretických poznatků, reflexe Zadání portfoliového úkolu 1. krok: • Na základě svých zkušeností popište nevhodné/problémové chování žáka/žáků – aktéry, průběh, podmínky … kontext, co se stalo? 2. krok: • Analyzujte možné příčiny takového jednání… proč se to stalo? 3. krok: • Uveďte řešení situace, které jste zažil/a jako žák/žákyně, student/studentka, učitel/učitelka. K uvedenému řešení zaujměte stanovisko. Navrhněte Váš vlastní způsob řešení a zdůvodněte … jak byla situace řešena/ jak mohla být řešena? Úkol odevzdejte do patřičné odevzdávárny do 30. 4. 2024 Metody hodnocení · Splnění zadaného seminárního úkolu (zpracování kazuistiky o postupech při zvládání nevhodného/problémového chování žáků).