Propojení předmětů Zpracovat 1 problematiku dle vlastního výběru kombinující učivo chemie a druhého vyučovacího předmětu na úrovni základní školy. Prosím, aby každý z vás zpracoval něco jiného – domluvte se mezi sebou. Rozsah: 10 minut. Způsob pojetí je libovolný, ale zpracování všech tří témat musí být kvalitní. Povinné části: - Které 2 předměty propojujete - Které učivo chemie a které učivo druhého předmětu propojujete - Zda je toto učivo (za každý předmět zvlášť) v RVP ZV – můžete si zvolit i téma přesahující RVP ZV, pokud bude akceptovatelné a přínosné na úrovni ZŠ - Uvedete, pro který předmět ve vaší prezentaci jste ve fázi expoziční (např. učím zeměpis, téma vnější činitelé formující litosféru) a který předmět přitom využíváte (využívám anorganickou chemii – reaktivitu uhličitanů, vznik kyselých dešťů, rozpustnost látek) - Uvedete, kam je toto učivo zařazeno v učebnicích (ročník, pololetí) + info, kterou řadu učebnic jste si zvolili. Budeme předpokládat, že se učí podle učebnic „popořádku“ jak je to napsané za sebou. - Uvedete, zda to, co využíváte, již podle učebnic tou dobou skutečně je probrané. Pokud to probrané není, tak jak se s tím vypořádáte. - Vlastní prezentace – písemná příprava. Můžete vymyslet ledacos a pro libovolnou fázi výuky. Výklad, zadání písemky, diskusi se žáky, pokus, hádanky, pracovní list, prezentaci, hru, výpočetní příklady, zadání chemické olympiády,… záleží jen na vás. - Provedení, ať už se rozhodnete pro cokoli, pečlivě popište. Pokud se např. rozhodnete pro experiment, tak uvést název práce, cíl, typ experimentu (demonstrační / žákovský – a jaký žákovský), časová náročnost, bezpečnostní poznámky, pomůcky, chemikálie, postup, info co se má pozorovat případně tabulka k vyplnění pozorovaných či měřených údajů, otázky k zamyšlení nad výsledky nebo návod na zpracování výsledků, metodické poznámky obsahující mj. odpovědi na položené otázky, příklady problémů které by mohly při pokuse nastat a info jak je řešit nebo jak jim předejít, info jak případně nahradit některé chybějící vybavení apod. - Pokud nějaké hádanky nebo úkoly k luštění tak připravit zadání i řešení, třeba víc kousků, nebo verzi pro rychlejší a pro pomalejší, …