Osobnostní příprava V předmětu se studentka/student seznámí s arteterapeutickými, pohybovými, muzikoterapeutickými a sociálně-psychologickými technikami. Cílem je a) výprava k tajům lidské duše tj. umožnit poznání sebe, svého chování a prožívání b) "ochutnávka " terapeutických technik, které kořeny v gestalterapii, transakční analýze, analytické psychoterapii, rogersovké psychoterapii, koncentrativní pohybové terapii, pessoterapii, taneční terapii atd. studentky/studenti je mohou využít při své práci v různých kolektivech c) seznámení s tématy související s prací ve skupině - "já" jazyk, tady a teď, skupinová dynamika, skupinová koheze a další. d) vyzkoušení si psychohygienických a relaxačních technik e) vyzkoušení si vedení skupiny s nějakou vybranou technikou Ukončení: kolokvium esej na zadané téma vyzkoušení si samostatné vedení techniky dle vlastního výběru se supervizní zpětnou vazbou Docházka: 80%, při nesplnění práce navíc Literatura: Bakalář, E (1989): Psychohry. Mladá fronta Bakalář, E (1998): Nové psychohry. Portál Belz, H., Siegrist, M. (2001): Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Portál Berne, E. (1992): Jak si lidé hrají. Dialog Frankl, V.E. (1995): Lékařská péče o duši. Cesta Cambellová, J. (1998): Techniky arteterapie ve výchově, soc. práci a klinické praxi. Portál Graffová, Ch. (1999): Koncentrativní pohybová terapie v praxi. Albert Haddon, M. (2004): Podivný případ se psem. Argo Chvála V., Trapková L. (2004): Rodinná terapie psychosomatických poruch. Portál Jung, C.G. (1994): Duše moderního člověka. Atlantis Kastová, V.(2000): Dynamika symbolů. Portál Kastová, V. (1999): Imaginace jako prostor setkání s nevědomím.Portál Kratochvíl, S. (2001): Skupinová psychoterapie v praxi. Galén Lowen, A. (2003): Bionergetika. Portál Oaklander, V. (2003): Třinácté komnaty dětské duše. Drvoštěp Payneová. H. (1999) : Kreativní pohyb a tanec. Portál Polsterovi, I. a M. (2000): Integrovaná gestalterapie. Albert Poněšícký, J. (2001): Psychosomatika pro lékaře, psychoterapeuty i laiky. Triton Rieger, Z. (1998): Loď skupiny. Konfrontace Roth. G (1993): Mapy extáze. Radost Úlehla, I.(1997): Umění pomáhat. Slon Vybíral, Z. (2000): Psychologie lidské komunikace.Portál Výrost, Slaměník (2002) : Aplikovaná sociální psychologie 3. Portál Watzlawick, P.(1994): Úvod do neštěstí, Konfrontace Watzalwick, P.(1998): Jak skutečná je skutečnost?. Konfrontace Watzlawick, P., Beavin, (1999): Pragmatika lidské komunikace, Konfrontace Wolfschlagerovi, G. a G.E. (2001): Symbol v diagnostice a psychoterapii. Portál Yalom, I.D. (2003): Chvála psychoterapie. Portál Nejsnazší pro hledání technik: Bakalář, Belz a Siegriest, Cambellová,Výrost a Slaměník Nejužitečnější: Úlehla, I.: Umění pomáhat. Slon Náročnější avšak velmi dobré: Chvála, Trapková: Rodinná terapie psychosomatických poruch. Portál Schlippe, von Schweitzer : Systemická terapie a poradenství. Cesta. Tlusté a nejhumánnější: Rogers.C.R.:Způsob bytí. Portál Základní a orientační: Kratochvíl, S.: Základy psychoterapie.Portál Zábavné: Watzlawick: Úvod do neštěstí. Konfrontace Časopisy: Konfrontace - časopis pro psychoterapii Arteterapie Psychologie Dnes www stránky: www.arteterapie.cz www.studovna.cz (zde je odkaz na časopis Konfrontace i časopis Psychologie Dnes)