1. Pedagogická diagnostika jako vědní obor 2. Diagnostika školní zralosti při zápisu dítěte do školy 3. Metody pedagogické diagnostiky a jejich užití v praxi (vedení diagnostického rozhovoru, pozorování, retrospektivní metody, rozbor výsledků činností a výkonů žáka, studium pedagogické dokumentace písemné a ústní zkoušky) 4. Proces a etapy diagnostikování (komplexnost) 5. Diagnostika školní třídy a sociálních vztahů ( Dotazník "My class inventory", sociogram, přístupy k této problematice) 6. Diagnostika rodinného prostředí 7. Diagnostikování průběhu a výsledků vzdělávání (problematika ústní a písemné zkoušky) 8. Didaktický test jako diagnostický nástroj v práci učitele 9. Diagnostika učebních stylů 10. Diagnostika žákova pojetí učiva 11. Diagnostika hodnotové orientace 12. Diagnostika zájmů 13. Diagnostika sebepojetí žáka 14. Autodiagnostika a sebereflexe v práci učitele 15. Tvorba individuálního vzdělávacího plánu 16. Diagnostika nadaných dětí a práce s nimi 17. Spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou, odborná diagnostika a zprávy z poradny