Pravidla třídy 5. třída PPP (pozdravit, poprosit, poděkovat) Budeme se chovat slušně. Budeme dbát na pořádek a čistotu ve třídě. Budeme ohleduplní k ostatním spolužákům. Budeme vždy mluvit pravdu. Do školy budeme nosit jen pomůcky na vyučování. Ochotně pomůžeme slabším kamarádům. Do školy přijdeme včas a budeme připraveni na hodinu. Budeme mluvit slušně, nepoužívat vylgární slova. Budeme se řídit pravidlem: Bitka do naší třídy nepatří. (Pavlína Uhlířová, 3. r. B4) Máme mluvit pravdu. Nepodvádíme Nežalujeme PPP -- poprosím, poděkuji, pozdravím Pomáhám kamarádkům. Neubližujeme Neběhám po třídě ani po chodbě. (Lenka Tomášková, 3.roč. B4) Budeme si pomáhat. Budeme se chovat slušně ve škole i venku. Do školy budeme chodit čistí a slušně oblečení. Budeme se učit a snažit se v hodinách. Budeme respektovat názory druhých. (Martina Partlová, 3.roč. KS) V hodinách dáváme pozor. O přestávkách si hrajeme společné hry. Nevykřikujeme, hlásíme se. Zdravíme všechny dospělé osoby. Chováme se hezky k spolužákům. Neběháme po škole. Pomáháme si. O přestávce se slušně chováme. O přestávce svačíme. Po chodbách chodíme pomalu. O přestávce si neničíme věci. Přestávka nám slouží k návštěvě WC. Na začátku hodiny si nachystáme. V hodině nemluvíme a dáváme pozor. V hodině nesvačíme. Učení neodbýváme. Máme v hodině vypnutý mobil. Pomáháme paní učitelce. (M. Hebelková, A2) Ve třídě jsme všichni kamarádi, pomáháme si a nesmějeme se, když něco někomu nejde. Nevykřikujeme a nemluvíme v hodině, když paní učitelka něco říká. Ostatní spolužáci neslyší a neví, co mají dělat. Pomůcky do hodiny si nachystáme před výukou, abychom nezdržovali třídu. Zadání domácích úkolů opisujeme z tabule přesně. Naše třída není během přestávky tělocvična, mohli bychom zranit sebe nebo spolužáka. Nemluvíme mezi sebou sprostě. (Foralová Lenka A1) Budeme se ve třídě i na chodbě chovat tak, aby se nám nic nestalo. Budeme kamarádští a nebudeme sobečtí. Budeme si navzájem pomáhat. Ve vyučování budeme pozorní, respektujeme práci druhých. Budeme mluvit slušně. Dodržujeme správné hygienické návyky. K majetku školy se budeme chovat slušně. (Špalková Radka, 5. roč. B3) Pomáháme si. Chováme se k sobě slušně -- umíme pozdravit, poprosit, poděkovat. Chodíme pomaleji -- hlavně o přestávkách. Mluvíme slušně a tiše. Omlouváme se -- když někomu ublížíme. Uklízíme si věci. (Orságová M.) Mám důvěru ve své učitele i spolužáky. Vím, že mě mají rádi a věří mi, stejně jako já jim. Mluvím a chovám se pravdivě. Nedělám ze sebe to, co nejsem, nelžu, nevychloubám se a nezávidím. Nevysmívám se nikdy a nikomu. Je to hloupé a ani mě by se to nelíbilo. Nebojím se chyby a neúspěchu. Jsou důležité, protože mě upozorňují, že mám pracovat jinak nebo více. Chodím do školy rád, vždy se na něco těším. Vím, že svým chováním reprezentuji nejen sám sebe, ale i svou školu. (Radka Palatová, 3. roč.) 3. třída Usmíváme se na sebe. Jsme na sebe hodní, kamarádští. Po chodbách chodíme pomalu. Svačíme u stolu. Připravujeme se včas na hodinu. Neskáču dospělým spolužákům do řeči. (Andrea Peřinová, 3. roč. B2) Jsem s každým kamarád. Nebudu se přetvařovat a pomlouvat. Budu tolerantní k ostatním. Budeme si navzájem pomáhat. Každý má nárok na vyjádření svého názoru slušnou formou. Budu se chovat přátelsky, neubližovat fyzicky ani psychicky. Budu ochraňovat kamarády. Mám úctu k dospělým. (Ilona Kalná, KS 3. roč.) Nebudeme nadávat, prát se a ubližovat si (budeme se dobře chovat). Nemluvit sprostě (budeme mluvit hezky). Nevyrušovat v hodině. Nekřičet (budeme mluvit tišeji). Pomáhat kamarádům. Nachystat si věci na hodinu. (Jitka Rytířová, KS 3. roč.) 2.ročník Budu používat jen vhodná slova. Budu naslouchat, když chci něco říct přihlásím se. Budeme si pomáhat. O přestávce chodíme pomalu. Chováme se k sobě hezky. (Hana Pastuszková, KS 3. roč., B1) 3.ročník Říkáme si křestním jménem. Vzájemně si pomáháme. Posloucháme paní učitelku. Chováme se k sobě hezky a máme se rádi. Dávám pozor v hodině a když chci něco říct, přihlásím se. Chodím včas do školy a pravidelně se připravuji na vyučování. Uklízím po sobě a k věcem se chovám pěkně. O přestávce chodím pomalu. Když něčemu nerozumím, zeptám se paní učitelky. (Romana Nečasová B1) Budeme se chovat slušně a tiše. Budeme dodržovat služby. Máme právo volit zástupce. Jsme ohleduplní ke svým spolužákům a respektujeme jejich názory. Plníme své úkoly. Dáváme pozor v hodině. Máme právo se zeptat. (Jana Němcová B1) 1. třída Jsme kamarádi, neubližujeme si, naopak si pomáháme. Když mluví někdo jiný, poslouchám, neskáču do řeči. Ve třídě, na chodbách a jiných prostorech školy se chovám tak, aby mě nemusel nikdo napomínat. Pokud jsem s prací hotov, sedím tiše, neruším, pokud chci, můžu si vykreslit tiskátko. (Kateřina Kotacová, B2) Budeme si pomáhat. Budeme zdravit. Budeme si říkat jménem. Budeme si věřit. Nebudeme si ubližovat. Nebudeme si nadávat. Nebudeme se honit. Nebudeme se bít. (Salfická Iveta, KS 3.roč.B2) Před vyučováním odevzdám na stůl paní učitelky písemný domácí zkol. Před každou vyučovací hodinou budu mít vzorně nachystané učebnice a všechny pomůcky. V hodině poslouchám paní učitelku a mluvím pouze tehdy, když jsem vyvolaný. O přestávce se nehoním ve třídě ani na chodbách. K sobě se chováme kamarádsky a nikomu se neposmíváme ani nenadáváme. (Poláčková Miroslava, B2) 5. třída Chovám se ke svým spolužákům tak, jak chci, aby se oni chovali ke mně = neposmívám se, nenadávám, nepovyšuji se. Mám právo být oslovován svým křestním jménem. Mám právo na svůj názor. Jsem včas a připraven na svém místě. Mám právo se v hodině podle potřeby napít. Nevyrušuji učitele a spolužáky v hodině. Mám právo jednou v měsíce se z osobních důvodů omluvit před prověrkou. V případě nepřítomnosti v hodině mám povinnost dopsat a doučit se učivo. Budu se snažit tolerovat názor jiných. (Daniela Hronová, B1) Mluvím slušně. Chováme se k sobě slušně. Všichni jsme kamarádi. Zdravíme dospělé i děti. Oslovujeme se křestním jménem. (Jiří Miškar) Chodit včas. Spolupracovat. Mluvit pravdu. Chovat se slušně. Učit se. Psát písemky. Pomáhat si. Nezlobit. Neopisovat. Neměli bychom se mezi sebou bít. Neměli bychom být lakomí. Nerušit pana učitele. Neopisovat při písemkách. Radit si. Nedělat naschvály. Nezapomínat. Vyslechnout si názor všech dětí. Nevysmívat se ostatním za jejich vědomosti. (Jiří Palán, KS 3. roč. B1) Jak se chovat ke školnímu majetku: - nepoškozovat školní majetek (chovat se k němu jako k vlastnímu), nekrást - mít na paměti, že pokud majetek nepoškozujeme, může škola ušetřit peníze za opravy a nakoupit jiné pomůcky (nástěnky, slovníky, knihy, učebnice) - nehoupat se na židli (zvláště v poslední lavici, protože můžeme poškodit zeď) - nečmárat po lavice a nesedět na ní - nelepit žvýkačky na podlahu, židle a stoly, nepoužívat ve třídě petardy - neházet houbou a křídou, nevytahovat špendlíky z nástěnky a nenosit domů - zacházet se školním majetkem tak, aby vydržel i pro další generace - neházet toaletním papírem po třídě, neokopávat dveře, nepropíchávat učebnice - nosit přezůvky s bílou nebo nebarvící podrážkou, abychom nezničili lino. - nerozbíjet okna a ani je neškrábat klíčema - nepřelévat květeny, necpat do nich tuhy od propisek - nekrást nářadí v tělocvičně, neničit tabuli, nevozmontovávat školní majetek - neucpávat umyvadlo, aby nedošlo k potopě - nestrkat nic do zásuvek a nevytahovat ochranné zástrčky - nezapalovat záclony - splachovat po sobě na záchodě Jak bychom se k sobě měli chovat: - měla by probíhat kolektivní práce - chovat se přátelsky, neubližovat psychicky ani fyzicky - navzájem si pomáhat, nevyvolávat hádky - bránit se před šikanou, tolerovat ostatní - nevytvářet ve třídě skupinky - mít důvěru v ostatní spolužáky, nepřetvařovat se, nepomlouvat - ochraňovat a zastávat se spolužáků - dát každému prostor k vyjádření vlastního názoru Jak se chovat k učitelům: - mít k učitelům úctu (jako k rodičům a ostatním lidem) - respektovat učitele - spolupracovat s učitelem - oslovujeme pane učiteli nebo paní učitelko - mít společně kamarádský vztah - nebát se učitelů (Kateřina Plzáková -- 3.roč. KS B2) Ideální školní řád Práva -- žáci: - nesmějí dostávat DÚ - můžou si o přestávkách dělat co chtějí - sedat si do lavic jak chceme - můžeme mít v hodině zapnutý mobil - mít speciální místnost na převlíkání - mít stejné stoly a židle jako učitelé - radit se v hodině - nepsat písemky - žáci mohou mluvit v hodině - žáci mohou v hodině jíst a pít - žáci mohou mít nohy na lavici - nosit do školy hračky, mobily a peníze, za které zodpovídají (sami žáci) učitelé - chodit na preventivní prohlídky - onemocnět - mohou změnit školní řád - dělat chyby - mohou (ale ne často) zaspat - zeptat se učitele na učivo, kterému nerozumí - hrát o přestávkách stolní hry - mohou si půjčovat knihy z knihovny - mohou si zlepšit známku z učiva Povinnosti -- žáci: - chodit včas do školy - nehonit se o přestávkách - neposílat si v hodinách dopisy - nejíst v hodinách - nevolat mobilem v hodinách - nemluvit sprostě k dospělým lidem, ke školnímu vybavení - chovat se slušně - neprat se - musí psát úkoly - dodržovat školní rozvrh - omlouvat se při zaspání - donášet omluvenky, které napsali a podepsali rodiče - dělat domácí úkoly - dodržovat řády knihovny, učeben, jídelny, tělocvičny - udržovat pořádek v celé škole - nosit pomůcky do předmětů - nešikanovat ostatní žáky, učitele a zaměstnance ZŠ, MŠ - dodržovat školní řád Práva -- učitelé: - mírně okřikovat žáky - trestat žáky stáním v koutu - můžou v hodině volat mobilem, když mají něco naléhavého - mohou onemocnět - mohou udělat chybu v učení - dát žákovi poznámku - mohou přijít do učebny třeba až čtvrt hodiny po začátku hodiny - mohou změnit školní řád - mohou zapomenout - právo nedát žákům domácí úkol Povinnosti -- učitelé: - nenadávat žákům - nedávat žákům domácí úkoly - chodit s žáky ven - nenutit je k úklidu kolem školy - chovat se přiměřeně k žákům, ostatním učitelům a zaměstnancům ZŠ, MŠ - oznámit žákům školní výlety, divadla atd. - dodržovat řády učeben, jídelny, knihovny - chovat se dobře ke školnímu vybavení - povolit žákům prev. prohlídku, a jiné důležité věci - oznámit řediteli školy neomluvené hodiny žáků - připravit se do školy - dodržovat školní rozvrhy žáků - dodržovat školní řád (H. Mičková, KS A4) 4. třída Slušně a hlasitě zdravíme všechny dospělé osoby a rádi vyhovíme jejich prosbám a požadavkům. Ve vyučovací hodině se přihlásíme zvednutím ruky a čekáme až nás učitel vyvolá. Ke spolužákům se snažíme chovat kamarádsky, mile a vstřícně. Respektujeme soukromí ostatních. Při pobytu ve škole a hlavně o přestávkách jsme na sebe a spolužáky opatrní a záměrně si neubližujeme. Pozorně si připravujeme školní pomůcky. (Lenka Krátká, KS A4) 3. třída Nosit pomůcky do školy. Nezlobit ve třídě. Neprat se. Nevyrušovat v hodině. V hodině být vzorný. V hodině se necourat. Nekovat do aktovek. Nebýt drzí. Nezlobit se. Neubližovat si. Nerozbíjet věci. Nekopat ve třídě kopačákem. Nežvejkat v hodině. Neničit lego, hračky. Přijít do školy včas. Nekreslit na lavice. Nekřičet ve třídě. Nevyrušovat. Hezky se hlásit. Nehádat se ve třídě. Nesedět a neskákat po lavici. Když jdeme domů,, nenechat odpadky ve třídě. Nesmíme si navzájem ubližovat. Nechodit bez dovolení ven. Nechodit v hodině na záchod. Snažit se ať nemáš pětku. Nejíst ve vyučování. Neopisovat od spolužáků. Nešahat do skříněk. Netrhat sešity, nerozbíjet okna, nečmárat po lavici. Nezahazovat oblečení v šatně. (Iveta Lebedová) Budeme ukáznění v hodinách i o přestávkách. Dodržování pravidel třídy a komunitního kruhu. Budeme se starat o své věci , ne cizí. Budeme se hlásit bez vykřikování. (Martina Valíčková, KS) 3. třída Chování - zdravit, nehonit se, slušně se chovat, nevykřikovat v hodině, nebít se. Nesmíme dělat stojky, nesmíme nadávat sprostě, nesmíme chodit ven. Zdravit učitelky, uklízet po sobě, nosit si pomůcky. Neodmlouvat učitelům, neodnášet si jídlo, nekazit školní majetek. (Matušová Radmila, 3.roč. A4) 6. třída -- výtvarná výchova Pracovat v přiměřené tichosti a klidu, abychom se vzájemně nerušili a budu poslouchat rady vyučující. Nosit si pomůcky a budu k nim šetrná. Bude se snažit vždy vytvořit co nejlepší dílo. Budu dbát na pořádek a uklízet si po sobě. Hudba v hodinách VV. Dovolit odcházet na WC. Při skupinové práci si zvolit s kým budu pracovat. (Matušová Radmila, 3.roč. A4) Buď kamarád. Važ si práce druhých dětí, chovej se tak, aby se naše třída líbila ostatním. Mluv potichu, ať nerušíš ostatní. (Matušová Radmila, 3.roč. A4) 2. třída Choď pomalu -- dávej pozor!!! Buď připraven na hodinu. Nevykřikuj, hlas se. Pomáhej -- neper se. (Ivana Kociánová, 3.roč. A3) 5. třída O hodině budu tiše poslouchat, co říká vyučující nebo můj spolužák. Smím mluvit jen se svolením. Chováme se slušně a ohleduplně ke všem spolužákům. Budeme udržovat pořádek ve třídě, v šatně i ve svých osobních věcech. Budeme plnit své povinnosti. (Monika Kozohorská, 3.roč. A4) O hodině nežvýká. Po zazvonění se hned připravit na další hodinu. Když jeden mluví, ostatní poslouchají. Rádio budeme poslouchat jenom na VV + Pč Dodržovat službu.. Třídit odpad. Mluvit spolu slušně. Nešklebit se na sebe. Nezapomínat často domácí úkoly. Neopisovat. Nehrát si o hodině. Dávat pozor. Říkat si jménem a přezdívkami, které se nám líbí. (Petra Kubátová, A4) 4. třída V hodině posloucháme a mluvíme tehdy, jsme-li vyvolání. Chováme se k sobě ohleduplně. Dodržujeme osobní hygienu. S vybavením ve třídě zacházíme šetrně. Běháme a fotbal hrajeme na hřišti. (Kúšteková Simona, 3. roč. KS A4) 4. třída Nebudeme se smát neúspěchu ostatních, budeme si přát úspěchy. Každou hodinu matematiky hrajeme početního krále. Bez dovolení našeho kamaráda nesaháme na jeho věci. Dodržujeme služby. Všichni musíme dodržovat žákovské povinnosti. Neopisujeme od spolužáků, protože máme vlastní hlavu. Nenadržovat holkám! (Hana Křapová, KS -- A4) 4. třída Chovám se slušně k dospělým i spolužákům. Naslouchám tomu, co říkají druzí. Spolupracuji, pomáhám druhým. Nepodvádím (nemám to zapotřebí). Neruším kamarády při práci. Starám se o třídu, udržuji pořádek, neničím věci moje ani cizí. Nedělám jiným to, co nechci, aby oni dělali mně. (Jana Kružíková, 3.roč. -- A4) 1.třída Pokud chci něco říct, musím se přihlásit a počkat, až budu vyvolán. Spolužáka nechám domluvit a "neskáči mu do řeči". Napít se můžu kdykoli, jen musím opět pořádně uzavřít láhev. (Jiřina Krábková, KS -- A4) Chodíme včas do školy. Jíme jen o přestávkách. Chystáme si včas pomůcky na hodinu. Chováme se k sobě pěkně. Když jeden mluvíme, ostatní poslouchají. (Jankovičova Jitka, 3.roč. KS) Chodíme do školy včas. Pomáháme si navzájem. Nasloucháme, neskáčeme si do řeči, hlásíme se. Mluvíme pravdu, nekrademe, ale půjčujeme si. Chráníme a vážíme si svých i školních věcí. Nesvalujeme vinu na druhého, dokážeme se přiznat. (Mauksová Jarmila, 3.roč. KS) Neprat se. Naslouchat, nekřičet, dát možnost říci svůj názor. To je naše třída. Neničíme cizí věci, nekrademe. Čistota ve třídě. Nemluvíme hrubě a nechováme se hrubě. (Konopáč Jiří A3) Ve třídě, v šatně a na chodbách neběháme, abychom si neublížili a také neublížili ostatním. Nekřičíme, abychom šetřili svoje zdraví a nerušili se při hře. Spory mezi sebou neřešíme rukama, ale dohodou, abychom si neubližovali. Pokud na něco nestačíme, požádáme o pomoc kamarády a potom dospělou osobu, abychom se učili samostatnosti. Neničíme kamarádovi hru, ani práci, vážíme si toho, co druhý vytvoří. Umíme vyhrávat, ale také prohrávat. Nemluvíme hrubě a nechováme se hrubě. Jsme slušné děti. Nebereme si nic co nám nepatří. Brát cizí věci je krádež. (Konečná Pavlína, A3) 5. třída Když mluví učitel nebo spolužák, pozorně mu naslouchám. Když chci něco říct, zvednu ruku. Chovám se tak, abych neublížil sobě ani ostatním. Všechny dospělé zdravím a chovám se k nim slušně. Svědomitě plním své povinnosti. (Eliška Brúčková, 3.roč. KS)