POJETÍ PŘÍRODOVĚDNÉHO VYUČOVÁNÍ +--------------------------------------------------------------------------------------------+ | | | | | | | | | | s tvrzením | | | | | | | | | | | |---------------------+------------| | |souhlasím|nesouhlasím|neumím se | | | | |rozhodnout | |---------------------------------------------------------+---------+-----------+------------| |Cílem motivace je, aby žáci sami přišli na to, o čem se | | | | |budou dnes učit. | | | | | | | | | | | | | | |---------------------------------------------------------+---------+-----------+------------| |Písnička nebo hádanka je dobrá motivace. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |---------------------------------------------------------+---------+-----------+------------| |Žákům na začátku hodiny jasně řeknu, co si je přeji tuto | | | | |hodinu naučit. | | | | | | | | | | | | | | |---------------------------------------------------------+---------+-----------+------------| |Když začnu s výukou nového učiva předpokládám, že o něm | | | | |žáci ještě nic neví. | | | | | | | | | | | | | | |---------------------------------------------------------+---------+-----------+------------| |Když předložíme žákům konkrétní předměty, musíme je při | | | | |pozorování vždy vést a usměrňovat pomocí otázek. | | | | | | | | | | | | | | |---------------------------------------------------------+---------+-----------+------------| |Nejraději učím všechny žáky najednou, protože tak mám | | | | |nejlepší přehled nad průběhem vyučovací hodiny. | | | | | | | | | | | | | | |---------------------------------------------------------+---------+-----------+------------| |Metoda rozhovoru je lepší než krátký a jasný výklad | | | | |učitele. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |---------------------------------------------------------+---------+-----------+------------| |Demonstrace s jasným výkladem je více učinná než | | | | |skupinová práce. | | | | | | | | | | | | | | |---------------------------------------------------------+---------+-----------+------------| |Když si žáci nezapíší, tak se také nenaučí. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |---------------------------------------------------------+---------+-----------+------------| |Vedení výuky mimo prostor školní třídy je náročné na | | | | |organizaci a čas. | | | | | | | | | | | | | | |---------------------------------------------------------+---------+-----------+------------| |Je dobré, když dá učitel žákům znát, že ví něco víc. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |---------------------------------------------------------+---------+-----------+------------| |Pořád jsme v probírání učiva pozadu, proto mě velice | | | | |vadí, že se mě Jakub hodně ptá. | | | | | | | | | | | | | | |---------------------------------------------------------+---------+-----------+------------| |Na konci hodiny se žáků zeptám, co nového se naučili. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |---------------------------------------------------------+---------+-----------+------------| |Na stěnu třídy občas pověsím plakát, který žákům | | | | |nepředstavím. | | | | | | | | | | | | | | |---------------------------------------------------------+---------+-----------+------------| |Přírodověda je předmět, kde přesně víme, co je a není | | | | |pravdivé. | | | | | | | | | | | | | | +--------------------------------------------------------------------------------------------+