Prosím, vše červené umažte a vepisujte do šablony. Modelová příprava pro výuku problémového tématu z oblasti (neživá příroda, živá příroda, .....) Téma: Ročník: VVC: (výchovně vzdělávací cíle -- měly by být kontrolovatelné) Pojmy opěrné: (které žák již zná a na kterých může učitel stavět další výuku) Pojmy nové: (které jsou náplní probíraného tématu) Místo realizace a časová dotace: (třída, učebna přírodopisu, tělocvična, hřiště, park, ...) Časová dotace: (45 min., 90 min, ...) Scénář hodiny: +--------------------------------------------------------------------------------------------+ |Fáze hodiny |Úlohy|Metoda, forma|Čas pro aktivitu|Poznámky, pomůcky| |-------------------------------------+-----+-------------+----------------+-----------------| |Úvod | | | | | | | | | | | | o Motivace | | | | | | o Seznámení s cílem hodiny | | | | | | o Kontrola žákovské přípravy na | | | | | | hodinu | | | | | |-------------------------------------+-----+-------------+----------------+-----------------| |Hlavní část | | | | | | | | | | | | o Procvičování a opakování známého | | | | | | o Expozice -- nové učivo | | | | | | o Fixace -- upevňování a kontrola | | | | | | pochopení probírané látky | | | | | | o Aplikace -- další aktivity | | | | | | k probíranému učivu | | | | | |-------------------------------------+-----+-------------+----------------+-----------------| |Shrnutí | | | | | | | | | | | | o Závěr, zopakování probrané látky | | | | | | o Zhodnocení hodiny | | | | | | o Zadání úkolů pro příště | | | | | +--------------------------------------------------------------------------------------------+ Literatura: Použité učebnice, encyklopedie, ..., včetně konkrétních stran Přílohy: Pracovní listy, zápis, reálie (teorie k tématu) -- samozřejmě pokud jsou součástí hodiny a odkazujete se na ně ve vaší přípravě. Teoretická příprava na hodinu: Sem prosím napište, naskenujte, stáhněte z internetu (samozřejmě s citací), jaké vědomosti by měl učitel mít, než se do vlastní výuky pustí. Určitě jste se ve své praxi setkali se situací, kdy dlouho nějakou látku neučíte a pak si musíte některé věci vyhledat a zopakovat. Tato část by měla zahrnovat v krátkosti odborné poznatky k tématu.