SEZNAM DOPORUČENÉ LITERATURY ALLEN, K. E. MAROTZ, L. R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál, 2002, 187s. ISBN 80-7178-614-4 EIS, E. Ortopedie pro speciální pedagogy. Praha: SPN, 1986, 181s. ISBN 80-7066-533-5 JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2001, 158s. ISBN 80-7254-192-7 JESENSKÝ, J. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum, 2000, 354s. ISBN 80-7184-823-9 KAPOUNEK, B; KAPOUNEK, A. Ortopedie a neurologie pro speciální pedagogy. Praha: SPN, 1989, 160s. ISBN 80-7066-073-2 KRAUS, J.; ŠANDERA, O. Tělesně postižené dítě. Praha: SPN, 1975, 199s. MERTIN. Individuální vzdělávací program MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: Universita Palackého, 1999, 135s. ISBN 80-7067-981-6 MONATOVÁ, L. Pedagogika speciální. Brno: MU Brno, 1997, 197s. ISBN 80-210-1009-6 MONATOVÁ, L. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno: Paido, 1996, 77s. ISBN 80-85931-20-6 MONATOVÁ, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno: Paido, 2000, 92s. ISBN 80-85931-86-9 MÜLLER, O. aj. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: Universita Palackého, 2001, 289s. ISBN 80-244-0231-9 MYDLIL, V. Příčiny mozkových poškození dětí. Praha: Victoria Publishing, 1995, 314s. ISBN 80-85605-82-1 OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D. Předprofesní a profesní příprava zdravotně postižených. Brno: MU, 2005, 132s. ISBN 80-210-3718-0 OPATŘILOVÁ, D., Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brn: MU, 2005, ISBN 80-210-3819-5 NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000, 159s ISBN 80-7178-197-5 PIPEKOVÁ, J. a kol.. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998, 234s. ISBN 80-85931-65-6 PIPEKOVÁ, J. a kol.. Kapitoly ze speciální pedagogiky2. Brno: Paido, 2006, 404s. ISBN 80-7315-120-0 ŘEHULKA, E. Úvod do studia psychologie. Brno: Paido, 1997, 86s. ISBN 80-8931-46-x(i nove vydání) ŘÍČAN, P.; KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 1997, 450s. ISBN 80-7169-512-2 SOVÁK, M. a kol. Defektologický slovník. Jinočany: H a H, 2000, 474s. ISBN 80-86022-76-5 ŠLAPAL, R. Dětská neurologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido, 1996, 42s. ISBN 80-85931—17-6 VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum, 2001, 304s. ISBN 80-246-0181-8 VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 1999, 444s. ISBN 80-7178-214-9 VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 1996, 353s. ISBN 382-167-96 VÍTKOVÁ, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998a, 181s. ISBN 80-85931-51-6 VÍTKOVÁ, M. Paradigma somatopedie. Brno: MU Brno, 1998b, 140s. ISBN 80-210-1953-0 VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 1999, 144s. ISBN 80-85931-69-9 VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004, 163s. ISBN 80-7315-071-9 Vyhlášky 72/2005 Sb. O poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, podmínky integrace Vyhláška 73/2005 Sb. O vzdělávání dětí, žáků, studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných Zákon 561/2004 Školský zákon Bílá kniha Listina práv a svobod