Sylabus předmětu Aplikace pedagogiky na školní praxi Pedagogika jako vědecká disciplína zahrnuje ve svém kontextu také následující výklad: Pedagogika – „to, co učitelé dělají, aby dosáhli cílů vzdělání“. Toto užívání výrazu chce zdůraznit v praxi často existující rozpor mezi ambiciózními cíli obsaženými ve vzdělávacích projektech a konkrétním děním ve školách a třídách. (Lit.: Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J., Pedagogický slovník. Praha, Portál, 1998, str. 169). Předmět Aplikace pedagogiky na školní praxi nabízí studentům aktuální vhled do problematiky současného školství, interpretovaný erudovanými odborníky v konkrétních oblastech edukace, řízení školy, školní inspekce apod. Předkládá také pedagogické a psychologické poznatky a dotváří tak metodologický základ pro celkové pochopení výstavby edukačního procesu. Cílem výuky a studia je osvojit si myšlení moderní didaktiky v systémových souvislostech. Důraz je kladen na interaktivní aspekty edukačního procesu a na utváření pohledu studentů na výchovně-vzdělávací práci učitele. Studenti jsou podněcováni k tomu, aby byli schopni diferencovat a individualizovat svoji práci s lidmi, aby byli otevření pro inovace a experimentování, aby však zároveň pochopili a respektovali hierarchii školského systému a aby si uvědomovali možnosti, náročnost a úskalí jejich budoucího povolání. Dílčím záměrem studia je osvojit si kreativní přístup k řešení didaktických situací, spojený s metodami sebereflexe.