POZOROVACÍ PROTOKOL PRO ZÁZNAMY HOSPITACE VÝUKY STUDENTKY/-A Záznam hospitace z vyučovací hodiny (dovednosti praktikujícího studenta) Jméno studenta: Předmět: Fakultní cvičná škola: Třída: Cvičný učitel: Datum: Téma vyučovací hodiny: Cíle vyučovací hodiny: Organizační formy vyučovací hodiny: Pohyb studenta: chodí mezi žáky – pohybuje se před tabulí – stojí na místě – sedí za stolkem – pohybuje se přirozeně – křečovitě, chůze přiměřená – příliš rychlá, po třídě se pohybuje promyšleně – bezmyšlenkovitě – zmateně Hlas studenta: mluví příliš hlasitě – příliš tiše – přiměřeně, výrazně – nevýrazně, srozumitelně – nesrozumitelně, pomalu – rychle – přiměřeně Řeč studenta: užívá pouze cizí jazyk – hovoří česky občas – stále česky, plynulá – zadrhávající, promyšlená, s logickou stavbou – nepromyšlená, přebíhá mezi myšlenkami, jazykově správná – s občasnými chybami – chybná, adekvátní pro žáky – příliš náročná – příliš jednoduchá Grafický projev: písmo normalizované a úhledné – nenormalizované, neúhledné, dbá na úpravu textu – nedbalá úprava, náčrty na tabuli úhledné – nepřehledné – žádné Užití pomůcek: používá promyšleně – nepromyšleně – nepoužívá, využívá pomůcek vytvořených dětmi, použitím pomůcek aktivizuje žáky – neaktivizuje Komunikace se žáky: v průběhu hodiny komunikuje se všemi žáky – komunikuje jen s některými, udržuje kontakt se všemi žáky – jen s některými – některých si vůbec nevšímá, komunikuje pouze řečí – i gesty, mimikou Aktivita žáků: aktivní je většina žáků – jen někteří – žáci jsou převážně pasivní, učitel v průběhu výuky podporuje aktivitu žáků – nepodporuje, projevy aktivity: Pracovní atmosféra: příjemná, nadměrný hluk, chaos, strach, napětí Pracovní aktivity: žáci pracují hromadně – ve skupinách – dvojicích – samostatně – diferencovaně, metody práce: Kontrola a hodnocení: v průběhu hodiny pravidelné – náhodné – žádné – povzbuzující – nepodněcující – stresující – objektivní – neobjektivní Závěry hodiny: praktikující student zhodnotil průběh hodiny – splnění cíle hodiny – práci a aktivitu třídy – jednotlivých žáků, hodnocení provedl sám – za pomoci žáků – neprovedl vůbec, smysluplný závěr hodiny – hodinu ukončilo zazvonění – student nestihl plánovanou činnost, domácí úkol zadán promyšleně – zadáno cvičení které se nestihlo v hodině – nebyl zadán Jiné poznámky ke studentovi: Děkujeme všem cvičným učitelům za pomoc při výchově nové generace vyučujících. Za katedru NJL PhDr. Alice Brychová, didaktik německého jazyka. Podpis cvičného učitele a razítko školy: …………………………………………………..