Struktura přípravy na vyučovací hodinu Vyučující: Veronika Petýrková +--------------------------------------------------------------------------------------------+ |Tematický okruh-téma: |Ročník: 7. C | | | | |Život mezi lidmi |Časová dotace: 45 minut | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Průřezová témata: |Mezipředmětové vztahy: | | | | |osobnostní a sociální výchova |Občanská výchova | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Cíle vyučovací hodiny: | | | |vědomosti: co je to rodina, sociální skupina, společnost | | | |dovednosti: schopnost definovat soc. skupiny, kategorizovat | | | |očekávané výstupy: aktivita při doplňování do erbu | | | |klíčové kompetence: komunikativní, sociální a personální, řešení problémů | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Obsah: | | | |učivo: | | | |co je to společnost, rodina, třída, rozdělení sociálních skupin | | | |pojmy opěrné: | | | |společnost, rodina, sociální skupina | | | |pojmy nové | | | |nové pojmy nebyly, pouze upřesnění a aplikace pojmů opěrných | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Výuková metoda: | | | | 1. didaktická hra | | 2. přednáška | | | | | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Organizační forma výuky: | | | |formou didaktické hry, skupinová spolupráce, přednáška | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Učební pomůcky, didaktická technika: | | | |Učebnice, sešit, tabule, erb | |--------------------------------------------------------------------------------------------| | Scénář hodiny | | | | | | | |I. Úvod | | | |Uvítání, seznámení s tématem | | | | | | | |II. Hlavní část | | | | o nadpis na tabuli, kategorizace soc. skupin (příprava dle učebnice), hned píši na tabuli,| | děti doplňují, uvádíme si konkrétní příklady, ty na tabuli nepíšu, pak si děti opisují | | zápis a příklady dopisují, jak si zapamatovaly, když všichni dopíší, společně | | zkontrolujeme, během zápisu chodím po třídě a dětem pomáhám | | | | o na nástěnku umístím připravený erb na velikém papíře, rozdělený na čtyři okna, v každém | | okýnku je jedna otázka | | | | 1. co mám rád na své třídě | | 2. co je typické pro naši třídu | | 3. největší úspěchy naší třídy | | 4. co je pěkného na naší třídě | | | | | | | | + děti chodí k erbu a dopisují do jednotlivých okének, každý musí jít minimálně jednou | | + nechat erb dětem ve třídě po dobu jednoho týdnu, můžou tam kdykoliv cokoliv dopsat, | | dobré pro třídního učitele (třídní učitel shodou okolnosti učí OV, tak to tam můžou | | rozebrat, pokud bude zájem) | | | | | | | | | | | | III. Závěr | | | |na konci hodiny nahlas přečíst co tam je napsané, zhodnotit, co je pěkné, co by bylo dobré | |vylepšit | | | | | |--------------------------------------------------------------------------------------------| | Vlastní zhodnocení vyučovací hodiny: | | | |Tato třída má pouze 12 dětí, protože se jedná o třídu dyslektiků. S tak malou skupinou se | |pracovalo velice dobře, děti hodina bavila, dobře se udržela pozornost dětí. | |--------------------------------------------------------------------------------------------| +--------------------------------------------------------------------------------------------+